۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۹۳۷۶۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

پشتیبانی حوزه از انقلاب موتور محرکه پیشرفت نظام اسلامی است

پشتیبانی حوزه از انقلاب موتور محرکه پیشرفت نظام اسلامی است
حجت الاسلام جلالی گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین پایگاه دفاع از اسلام و انقلاب، نقشی مؤثر در بسترسازی و جهت دهی به تحول انقلابی در جامعه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و روحانیت پیشتاز در آغاز حرکت نهضت انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: روحانیت با روشنگری و بیدار کردن مردم نسبت به ظلم و استبداد رژیم پهلوی، راه رسیدن به پیروزی و سعادت حقیقی را به آن‌ها نشان داد.

وی با بیان این که حوزه علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، افزود: این انقلاب با اهداف دینی پایه گذاری شده و امروز استمرار پیدا کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی موجب ایجاد یک تحول بنیادین در کشور شد، گفت: این انقلاب عظیم بر مبنای اندیشه ناب اسلامی و برخاسته از مبانی اسلامی و با رهبری مرجعیت دینی و پشتوانه عظیم مردمی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که در طول تاریخ حرکت‌ها و جنبش‌های بسیاری علیه ظلم و استبداد آغاز شد که به دلیل نبود رهبری جامع و پیشتاز به شکست انجامید، ادامه داد: اما نهضت انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت ریشه دار و با پیشتازی حوزه و روحانیت و در نتیجه حمایت و حضور توده مردم به پیروزی رسید.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مجاهدت‌ها و تلاش‌های روحانیت در دوران مبارزات نهضت انقلاب موجب ایجاد هسته‌های تحول آفرین در کشور علیه رژیم طاغوت شد، بیان داشت: همراهی مردم با حوزه و روحانیت در جریان نهضت انقلاب موجب ایجاد بنیان جامعه نوین اسلامی در کشور شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین انقلاب دوران معاصر یاد کرد و با بیان این که تلاش‌های حوزه‌های علمیه موجب ایجاد تحولات فکری و فرهنگی گسترده‌ای در جامعه اسلامی شد، افزود: مجاهدت‌های علمی و فکری حوزه و روحانیت در طول دوران انقلاب مانعی بزرگ برای نفوذ و سیطره جریان‌های سکولار و وابسته در کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران موجب ایجاد یک جبهه مبارزه فرهنگی و فکری در برابر جریان نفاق و سلطه در جهان شده است، گفت: این انقلاب به عنوان یک حرکت عظیم در قرن معاصر هر چه از عمر آن می‌گذرد قوام و گستره نفوذ آن در جهان بیشتر می‌شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک درخت تنومند و قوی در جهان مقتدرانه در برابر توطئه بدخواهان و معاندان خود ایستاده است، افزود: همین عزت و اقتدار انقلاب موجب به خشم آمدن ظالمان و کافران عالم شده است./950/ت303/ب1
ارسال نظرات