۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۴۹۶
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت گسترش نفوذ و تقویت مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه

ضرورت گسترش نفوذ و تقویت مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دایره نفوذ و تقویت مفاهیم دینی و قرآنی در سطوح مختلف جامعه اسلامی باید بیش از پیش گسترش یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشستی قرآنی که در سالن هلال احمر ساری برگزار شد، کلام الهی را عامل تعالی و رستگاری حقیقی انسان دانست و گفت: با تکیه بر مفاهیم انسان ساز الهی می توان در برابر انحراف ها مصون ماند.

وی با بیان این که دوری از کلام قرآن و مفاهیم قرآنی بسترساز ساز انحراف و بدعت در جامعه اسلامی خواهد بود، افزود: با گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه، دشمن از توطئه و نفوذ در جامعه اسلامی عقب نشینی خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، یکی از مهم ترین دلایل ایجاد انحراف در جامعه اسلامی را دوری از مفاهیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: بهترین راه واکسینه کردن جامعه اسلامی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمن تکیه بر همین دو اصل مهم دینی است.

امام جمعه ساری با بیان این که مسیر صحیح زیستن و تعالی رسیدن در مفاهیم قرآنی بیان شده است، افزود: تجربه تاریخی در جهان اسلام نشان داده هر گاه امت اسلامی در مسیری که مفاهیم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) تعیین شده گام برداشتند منحرف نشدند و در مسیر تعالی قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، مهم ترین عامل بروز مشکلات و بحران های امروز جامعه اسلامی را نتیجه فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بوده به کلام الهی عمل نکرده و تنها در شعار و حرف به آن توجه شده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز جوامع غربی در اوج پیشرفت علم و تکنولوژی، اما از لحاظ اخلاقی و معنوی در یک فقر مطلق به سر می برند، تصریح کرد: کمرنگ بودن این دو مسأله مهم موجب شده جامعه غربی در باتلاق فساد و بی بندوباری فرو رود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تنها راه عبور جوامع غربی از بحران های امروز را بازگشت به دین و ارزش های معنوی و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیز اگر به معارف قرآنی و اهل بیت(ع) بی توجه باشد به طور حتم آینده ای همچون غرب را برای آنها متصور خواهیم بود.

امام جمعه ساری با بیان این که انحراف از مسیر قرآن و اهل بیت(ع) جامعه اسلامی را با خطر و بحران های جدی مواجه خواهد کرد، بیان داشت: بروز و ظهور برخی جریان های انحرافی و گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی نتیجه بی توجهی به کلام الهی و معارف اهل بیت(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دایره نفوذ مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه امروز باید بیش از پیش گسترش یابد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از مفاهیم قرآنی باید در سطوح مختلف جامعه اسلامی گسترش داده شود تا جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد./950/پ210/ب1
ارسال نظرات