۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۵۵۸۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

آیت‌الله سلیمانی مردمی و ولایت مدار بود

آیت‌الله سلیمانی مردمی و ولایت مدار بود
سخنران حرم حضرت معصومه خستگی ناپذیری را از خصوصیات بارز شهید آیت الله سلیمانی برشمرد و گفت: عالم کسی است که غمخوار و پناه مردم باشد و آیت الله سلیمانی چنین بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم اولین سالگرد فقیه انقلابی و مردمی آیت الله عباسعلی سلیمانی که پنجشنبه شب با حضور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می فرماید مومنین مردم صادقی هستند که به عهد و پیمانشان صادق می باشند و به واسطه صدق به مقام ایمان رسیده اند.

وی افزود: اگر عده ای انواع جسارت ها را تحمل می کنند عزیزان فراجا که مظلومانه به شهادت می رسند و تهمت ها را تحمل می کنند تنها برای این است که به دین عمل بشود و ناهنجاری ها در جامعه اسلامی از بین برود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسئولان از نیروهای فراجا الگو بگیرند، ابراز کرد: ۳۲ دستگاه در موضوع حجاب مسئولیت دارند اما تنها نیروی انتظامی به میدان آمده است دیگران هم از این عزیزان الگو بگیرند، نیروی انتظامی خودش را روی میدان مین انداخته تا دین خدا در جامعه احیا شود.

وی اضافه کرد: ویروسی بدتر از کرونا وارد کشور شده است و آن، ویروس برهنگی و نیمه برهنگی است، متاسفانه برخی از دستگاه ها و نهادها به وظیفه خود عمل نکرده اند، نیروی انتظامی تکلیف آنها را بر دوش گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه در سیره آیت الله سلیمانی از ابتدا تا شهادت صدق ولاء است، تصریح کرد: شخصی از نزدیکان ایشان برایم تعریف می کرد که یک مکروه در حیات ایشان ندیدم و بسیار اهل محبت و معاشرت و غم مردم را می خورد.

وی افزود: مسئولی که بین خودش و مردم فاصله می اندازد خائن به این مردم است مسئول باید بین مردم و غمخوار مردم باشد نه اینکه با صدها منصب خودش را مشغول و دور از مردم باشد.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه خداوند به افراد متواضع رفعت و عظمت می دهد، تصریح کرد: آیت الله سلیمانی از مقام علم و عالم بهره برده است، عالم کسی است که درد مردم را می فهمد و تواضع و فروتنی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی اضافه کرد: جای خالی آیت الله سلیمانی در سیستان و بلوچستان حس می شود چرا که این عالم شهید غمخوار و پناه مردم بود، ملت چنین مسئولان و عالمانی را می خواهند.

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی مجاهدی خستگی ناپذیر بود، ابراز کرد: ولایت مداری به عمل است نه حرف، آیت الله سلیمانی اهل عمل بود و سالیان سال در سیستان و بلوچستان کار کردند.

سخنران مراسم با یادآوری اینکه خدا مزد و پاداش دنیایی این عالم را شهادت قرار داد، خاطرنشان کرد: پس از سال ها مجاهدت رزق و پاداش او در این دنیا شهادت شد و باید به این زندگی و پایان غبطه خورد.

ارسال نظرات