۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۳۵۶۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تقویت مبانی فکری و نظری انقلاب از وظایف مهم امروز حوزه است

تقویت مبانی فکری و نظری انقلاب از وظایف مهم امروز حوزه است
مدیر حوزه علمیه مازندران، ترویج و گسترش مبانی فکری و نظری انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف امروز حوزه های علمیه دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که انقلاب و نظام اسلامی حق بزرگی نسبت به حوزه دارند، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی با رهبری مرجعیت دینی از متن حوزه‌های علمیه برخاسته است.

وی با بیان این که روحانیت جلودار حرکت نهضت انقلاب اسلامی بود و همین پرچم داری عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: نهضت انقلاب اسلامی جز با رهبری روحانیت با بصیرت و انقلابی به مرحله پیروزی و استقلال دست پیدا نمی‌کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و روحانیت در مقاطع حساس در کنار انقلاب بودند و در تحکیم پایه‌های انقلاب تلاش محوری داشتند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش و مجاهدت روحانیت در سال ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نبود، انقلاب با مشکلات جدی در تدوین قوانین و همچنین مقابله با توطئه دشمنان مواجه می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت با وجود رسالت تبلیغی که عهده دار آن بود در هشت سال دفاع مقدس نیز همانند اقشار مختلف مردم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شود، تصریح کرد: نگاه تکلیف مدارانه روحانیت همواره موجب حضور پررنگ و اثرگذار این قشر در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی نیز بستری را برای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه فراهم کرد، بیان داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب تحصیل در مراکز حوزوی با سختی و مشکلات بسیاری همراه بود که خوشبختانه به برکت انقلاب ضمن سهل شدن زمینه تحصیل، بستر‌های لازم برای رونق کمی و کیفی در حوزه فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد تا حضور روحانیت در جامعه پررنگ‌تر شود، بیان داشت: امروز روحانیت با حضور پررنگ‌تر در جامعه می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را به متن جامعه آورد، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب یکی از مطالبات علما و فقهای دینی بسط و گسترش مبانی دینی و ارزشی در سطوح مختلف جامعه بوده است که به برکت انقلاب محقق شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انقلاب اسلامی مولود حوزه است و حوزه هیچ گاه نمی‌تواند جدای از انقلاب و نظام باشد، تصریح کرد: انقلاب و حوزه مکمل یکدیگر هستند و قرار گرفتن در کنار هم می‌تواند به اهداف متعالی خود دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امروز حوزه های علمیه باید افزون بر صیانت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی، در جهت اشاعه و ترویج مبانی فکری و نظری انقلاب اسلامی گام بردارند، خاطرنشان کرد: دوام و بقای انقلاب و تقویت قدرت منطقه و جهانی آن به ترویج و گسترش مبانی فکری و نظری آن است./950/ت310/ب1
ارسال نظرات