۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۵۹۷
آیت‌الله کعبی با تاکید بر حمایت همگانی از فراجا:

سهل انگاری درباره حجاب بستر ساز تضعیف فرهنگ دینی و عامل انحرافات گسترده است

سهل انگاری درباره حجاب بستر ساز تضعیف فرهنگ دینی و عامل انحرافات گسترده است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت و قدردانی از فراجا، اجرای طرح نور را مطالبه مردمی خواند و هرگونه هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب را بستر ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده ارزیابی کرد.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن اعلام حمایت از نیروی انتظامی اجرای طرح نور و اعمال شرع و قانون را به جهت صیانت از اخلاق و آداب عمومی لازم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این اقدام مهم و مؤثر استمرار داشته باشد؛ نباید این کار به صورت مقطعی انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

وی با ابراز خوشنودی از استقبال قوه قضائیه و دادستان کل کشور از اجرای این طرح ابراز داشت: بی‌حجابی جرم مشهود است؛ ضابطین نیز باید در جلوگیری از انجام جرم مشهود در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

آیت‌الله کعبی مراجع انتظامی و قضایی را در زمینه حجاب مسئول ارزیابی و تصریح کرد: برای افراد هتاک و کسانی که به شکل سازمان یافته بی‌حجابی را ترویج می‌کنند باید پرونده تشکیل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

وی درباره وظیفه مردم در این زمینه اظهار داشت: اقشار گوناگون مردم نیز باید از باب امر به معروف و نهی از منکر و پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه حمایت خود را از این طرح بسیار مهم و مؤثر اعلام کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

ارسال نظرات