۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۵۵۷۷۸
آیت الله طبسی:

بخشش از بزرگترین نعمات الهی است

بخشش از بزرگترین نعمات الهی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فعالیت جهادی خیرین کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: به خاطر این نعمت باید قدردان الهی باشید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر چهارشنبه در همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی ها که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: کارهای خیری که بدست شما اجرا می شود در اثر دعای ملائک در حق شماست، چه بسیار کسانی هستند که از نظر مالی از شما در وسعت بیشتری هستند اما توفیق عمل در کار خیر را ندارند، قدر این نعمت را بدانید و خدا را شاکر باشید.

وی با بیان اینکه صعصعه بن صوحان با آگاهی و بصیرت یار امیرالمومنین شده بود، ابراز کرد: صعصعه بن صوحان رجل کشوری و لشکری به تمام معنا در عصر امیرالمومنین (ع) بود، وقتی در جنگ جمل مجروح شد و افتاد مولا علی (ع) به بالین او آمدند و فرمودند خدا تو را رحمت کند تو برای حکومت الهی و بیت المال کم خرج و در عین حال پرتلاش بودی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شما خیرین کم هزینه و پرکار هستید، اظهار داشت: به دست شما کارهای بزرگی شده است و آثارش را هم در این دنیا و هزار برابر در آخرت خواهید دید.

بخشش از بزرگترین نعمات الهی است، سپاسگزار نعمت خدا  باشید

استاد حوزه علمیه افزود: اگر خدا این کشور را برای ما و ملت حفظ کرده است به برکت خدمات و فعالیت های شما خیرین جهادی است.

آیت الله طبسی با بیان اینکه ساخت مسجد و مدرسه هر دو برای جامعه لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در دانمارک مسجد شیعه ای ساخته شد، وقتی از بانی این کار تشکر کردم، گفت من جانم را برای امیرالمومنین (ع) می دهم و این کمترین کاری هست که مسجدی به نام مولایم ساخته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برخی برای یک مراسم عروسی میلیون ها و میلیاردی خرج می کنند در حالی که برخی دیگر در یک جهیزیه ساده مانده اند، چه ثواب بزرگی شامل ها آن دسته از خیرینی می شود که دو جوان را بهم می رسانند، باید برای این نعمتی که خدا به دست شما به سایرین می رساند شکر گزار خدا باشید.

وی تصریح کرد: برخی از تجار و خیرین به حوزه و طلاب کمک می کنند تا از این حوزه علماء بزرگ و مجتهدین رشد کنند، ثواب فعالیت این مجتهد را ابتدا برای آن خیّر می نویسند.

آیت الله طبسی در پایان گفت: از شما خواهران و براداران وظیفه شناس، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند می‌خواهم که به شما عمری طولانی و با برکت و فرزندانی بهتر از خود شما که این راه را ادامه دهند عطا فرماید و مشمول دعای خیر حضرت حجت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – شوید.

ارسال نظرات