۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۷۵۵۷۸۳

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور برگزار شد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور برگزار شد
اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور(عفاف و حجاب) با حضور سردار رادان و جمع کثیری از مردم ولایتمدار و مومن شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور(عفاف و حجاب) با حضور سردار رادان و جمع کثیری از مردم ولایتمدار و مومن شهر قم عصر امروز پنجشنبه در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد. 

از حاشیه های این مراسم حضور چشمگیر بانوان محجبه در صحن امام رضا و پلاکاردهایی با موضوع حجاب بود.

همچنین شعارهای "نیروی انتظامی تشکر تشکر- نیروی انتظامی حمایت حمایت- جامعه ایرانی حجاب اسلامی، نهضت ماجلوه ای از کوثر، حجاب ما پیروی از فاطمه است- پیرو فاطمه دهد این شعار، حجاب برای ما بود افتخار- سردار قهرمان ما تشکر تشکر- رادان به میدان آمده، بوی شهیدان آمده-"، از سوی حاضران در حمایت طرح نور سر داده شد.

از دیگر برنامه های این مراسم دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

در کنار حضور علما، مسئولان حوزوی و مسئولان استان قم، حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان با تیپ و لباس های مختلف و حمایت های آنان از نیروهای انتظامی از جمله صحنه های جالب و دلنواز این مراسم بود که با حضور خود به جهان نشان دادند که جامعه ما ایمانی است و ما تشنه معنویت و طینت و ظاهر پاک هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری سخنران اول مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه اظهار داشت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهادها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

تعداد بازدید : 23

در ادامه سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور دقایقی به سخنرانی و تبیین اهداف طرح نور پرداخت.

سردار رادان اضافه کرد: عزم خود را برای صیانت از دخترانمان جزم کرده ایم و در این مکان مقدس قسم یاد می کنم که حتی اگر آبرویی داریم تماما برای احیای دین و ارزش های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب نشینی نخواهیم کرد تا زمانی که شما باشید.

وی تصریح کرد: تا شما باشید نهضت می تواند ادامه داشته باشد اگر رزمندگان توانستند هشت سال پشت خاکریزها بمانند برای این بود که کاروان راهیان نور پشت خاکریزها می دیدند و ما امروز پشت سر خود کاروان راهیان‌طرح‌نور می بینم و در این راه هیچ شماتتی ما را به عقب نمی راند.

سردار رادان ابراز کرد: مردم عزیز ما در اجرای وظایف انقلابی و انتظامی از هیچ ماموریتی کم نمی گذاریم، اگر در طرح نور جدی هستیم بر علیه سارقین و نا امن کنندگان جامعه هم تلاش می کنیم، اگر سارق بد است که با آن مقابله می کنیم، آیا سارق دل بد نیست، پس ما در همه ماموریت ها مصمم هستیم و از شما انتظار داریم در این امر خطیر و غیر قابل بازگشت دعا کنید.

گفتنی است طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف که عمدتا مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب می‌شود، چند روز است که تحت عنوان «طرح نور» در سراسر کشور به اجرا درآمده است و دلیل اجرای این طرح نیز «رعایت قانون» و «مطالبه مردم متدین» ایران اسلامی می باشد.

سردار رادن سال گذشته نیز در رابطه با گشت ارشاد و موضوع حجاب چنین گفته بود که «بر این باور هستیم که بانوان عزیز ایران بانوانی عفیف و اخلاق محور هستند که به سلامت جامعه توجه دارند، چراکه سلامت جامعه در حفظ حجاب مناسب و در خور شأن آنهاست که بانوان عزیز آن را رعایت می کنند، اما عده قلیلی هستند که از این موضوع غافل مانده  و رفتاری غیر از این دارند، لذا  انتظار داریم واحدهای فرهنگی هم به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند تا آن عده قلیل نیز متوجه این غفلت شوند.

در این طرح ابتدا به فرد خاطی تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضائی معرفی شده تا به پرونده‌اش رسیدگی شود.

ارسال نظرات