۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۵۳۷۰۸
حجت الاسلام شیروانی در گفت وگو با رسا:

باید با تمرکز بر حجاب ۸۰ درصدی زنان کشور، حجاب را پدیده ای عزیز قرار دهیم

باید با تمرکز بر حجاب ۸۰ درصدی زنان کشور، حجاب را پدیده ای عزیز قرار دهیم
استاد حوزه گفت: به جای این که با ۲۰ درصد بی حجاب ها صحبت کنیم، به ۸۰ درصد باحجاب ها پرداخته و از آنان تعریف و تمجید کنیم تا پدیده حجاب را پدیده ای عزیز در کشور قرار دهیم.
حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت پوشش و حجاب زنان در کشور اسلامی و تلاش بی وقفه دشمنان در این زمینه اظهار داشت: به نظر من قضیه حجاب، موضوعی نیست که نظام سلطه و طاغوت بتواند از تمرکز بر آن صرف نظر کند؛ چراکه این مسئله، نوعی نقطه آسیب پذیر است که دشمنان می توانند بر روی آن مانور داشته و بهره برداری کنند.
 
وی افزود: هرچند جامعه ایران اسلامی، جامعه ای مذهبی است که کارکردن بر روی آن، کار بسیار سخت برای دشمنان نظام اسلامی می باشد - و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دشمنان در این قضیه هم شکست خواهند خورد - اما دشمن، چاره دیگری ندارد جز این که همانند گذشته بر روی حجاب و عفاف زنان تمرکز کرده و بر روی این مسئله کار کند.
 
مسئله حجاب در جامعه اسلامی ایران دارای معنای قدسی است
 
استاد حوزه بیان داشت: مسئله حجاب در جامعه اسلامی، دارای معنای قدسی خاصی است که تنها مربوط به مباحث پوشیدگی و گرایش زنانگی نمی باشد و باید جنگ نظام اسلامی با دشمنان در مسئله حجاب و عفاف را در افق تمدنی قرائت کرد؛ چراکه این جنگ، جنگی نیست که نظام سلطه بتواند از آن صرف نظر کند؛ لذا قصد دارد آن را به نتیجه روشنی برساند.
 
وی در ادامه با اشاره به پیگیری های انجام شده در مسئله حجاب و عفاف در نظام اسلامی افزود: به نظر من در این مسئله از یک چیز غفلت می شود و آن این است که نزدیک به 80 درصد مردم ایران حجاب را دوست دارند؛ اما متأسفانه برنامه ریزان مربوطه در کشور، نگاه خود را بر روی ۲۰ درصد باقی مانده می گذارند تا روش مقابله با آنان مشخص و تعیین شود.
 
حجت الاسلام شیروانی ابراز کرد: اگر ما بتوانیم به حجاب و حجاب خواهی به عنوان پدیده اجتماعی نگاه کنیم، برای مردم ایران به معنای عمیق امتثال الهی است و زنان ایران وقتی حجاب سر می کند، احساس معنوی داشته و مردان نیز حس معنوی دارند و مردان وقتی خانمی را با حجاب می بینند، این گونه نمی اندیشند که این خانم به دنبال امنیت خود است؛ بلکه احساس می کنند که آن زن دستورات الهی را به جای می آورد.
 
وی افزود: متأسفانه این یک خطای بزرگی است که برنامه ریزها و چاره اندیشان ما به این مسئله توجه لازم ندارند. ۸۰ درصد مردم ایران طالب حجاب اسلامی هستند و ما چرا نمی توانیم ۸۰ درصد خواست و خواهش حجاب را تبدیل به عنصر تعیین کننده وضعیت حجاب در کشور کنیم.
 
لزوم تمرکز بر 80 درصد دوست دار حجاب
 
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اگر از منظر معماری اسلامی به این قضیه نگاه کنیم، باید بر روی ۸۰ درصد مردم که دوستدار حجاب هستند، حساب باز کرده و سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم این مسئله را نشان داده و به گوش ها و چشم های افراد جامعه برسانیم و اتفاقاً به جای این که با ۲۰ درصد بی حجاب ها صحبت کنیم، باید به ۸۰ درصد با حجاب ها پرداخته و از آنان تعریف و تمجید کنیم تا پدیده حجاب را پدیده ای عزیز در کشور قرار دهیم.
 
وی افزود: ما به جای این که به ۸۰ درصد افراد باحجاب در جامعه توجه داشته و به آن بپردازیم، سراغ افراد بی‌حجاب که در اقلیت هستند، رفته و با افراد بدحجاب صحبت می کنیم؛ درحالی که آن فرد نیز به مقابله با ما روی می آورد، بعد ما فکر می کنیم که در مسئله حجاب، شکست خوردیم؛ از طرفی فرد بد حجاب نیز این حس را پیدا می کند که فردِ بسیار متشخصی بوده و مردم نیز با او همراه هستند. 
 
حجت الاسلام شیروانی تاکید کرد: این به معنای این نیست که ما به قوانین مربوطه عمل نکرده و تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ترک کنیم؛ بلکه این اقدامات نیز اقدامات درستی است؛ اما از آن کارهای درستی است که در اقدام اولویت اولی قرار ندارد؛ ولذا چون این مسئله را در اولویت اول قرار دادیم، بسیار کار سخت و پرهزینه ای شده است.
 
وی افزود: این چه سلیقه حکمرانی است که  به جای این که به ۸۰ درصدی افراد با حجاب در جامعه پرداخته شود به ۲۰ درصد بدحجاب ها توجه می شود، اگر ما بتوانیم در ارتکاز عمومی و شعور عامه مردم متبادر کنیم که مردم دوست دار و طالب حجاب هستند؛ چیزی که دشمنان با القای غیرواقع درصدد این هستند نشان دهند که مردم حجاب را نمی خواهند.
 
حادثه درمانگاه قرآن و عترت نشان از ریشه دار بودن حجاب در جامعه اسلامی
 
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حادثه درمانگاه قرآن و عترت و اقدام ناهی از منکر به تذکر لسانی و اقداماتی که رسانه های انقلابی می توانند در این راستا داشته باشند اظهار داشت: این اقدام نشان از ریشه دار بودن حجاب در جامعه اسلامی است؛ چنانکه دیدیم که تعدادی از زنان موجود در درمانگاه نیز از آمر به معروف و حمایت می کردند؛ اما نمی توانستند سریع تحلیل کنند؛ چرا که این واقعه کلکی پشت کاره آن بوده و کاملاً طراحی شده بود و خانم بدحجاب منتظر بود که کسی در برابر او اقدام کند تا وارد عمل شود.
 
وی افزود: رسانه های انقلابی باید بتوانند، به سرعت این وقایع را تحلیل و به مردم نشان دهند که همه طراحی دشمنان است.
 
حجت الاسلام شیروانی بیان داشت: باید این رویکرد کلی که نشان دادن ۸۰ درصد دوست داران حجاب باشد، مورد توجه و اهتمام مسئولان مربوطه و رسانه ها باشد و ما به این کار نیاز داریم تا سرمایه های ملی بزرگ را پشت اقدام هایی همچون اقدام پلیس قرار دهیم و این افراد نیز احساس نکنند که جلوی افرادی که خیلی از افراد جامعه پشت سر آن ها هستند، می ایستند تا حجاب حفظ شود؛ بلکه در این صورت نیروی انتظامی این احساس را می کند که ۹۰ درصد مردم طالب حجاب هستند که آنان نیز باید اقدامات قانونی لازم را داشته باشند؛ درحالی که ما نسبت به این مسائل که عقبه بسیار خوب و قوی اجتماعی است کوتاهی می کنیم.
 
تعداد بازدید : 1
سعید چراغی
ارسال نظرات