۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۵۵۹۴۴
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

لزوم تقویت ارتباط مجمع عمومی با جامعه مدرسین/ رمز موفقیت حوزه در وحدت است

لزوم تقویت ارتباط مجمع عمومی با جامعه مدرسین/ رمز موفقیت حوزه در وحدت است
آیت الله حسینی بوشهری خطاب به هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: در میدان باشید و هرچه لازمه یک حرکت پویاست را انجام دهید تا شاهد پیشنهادات مترقی شما در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین باشیم و بعد از تصویب آنچه در توان شماست اجرایی شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: امیدواریم سال جدید سالی همراه با خیزش، حرکت و نوآوری باشد و شاهد پیشرفت در خور جایگاه مجمع عمومی جامعه مدرسین باشیم.

وی ابراز داشت: با توجه به تجربه‌های کسب شده از زمان تشکیل مجمع عمومی، نقاط ضعف و قوت موجود و راه حل‌های متناسب با آن شناخته شده است.

امام جمعه قم با اشاره به چهارمین دوره مجمع عمومی اظهار داشت: هم ما معتقدیم که در دو سال گذشته آن چه باید اتفاق می‌افتاد نیافتاد هم شما.

وی ادامه داد: بنده مایل بودم جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای لونی نیز در این جلسه حضور داشته باشند تا در حضور ایشان از زحمات ایشان تقدیر کنم که إن شاء الله در فرصت‌های دیگری به سرانجام برسد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: مجمع عمومی باید اتصال کاملی با جامعه مدرسین داشته باشد تا همیشه ذکر خیر شما بر لسان اعضای شورای عالی جامعه مدرسین باشد و شما در میدان باشید و هرچه لازمه یک حرکت پویاست را انجام دهید و شاهد پیشنهادات مترقی شما در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین باشیم و بعد از تصویب آنچه در توان شماست اجرایی شود.

وی تصریح کرد: وظیفه ما پشتیبانی، حمایت و نظارت است؛ البته نظارت نه به معنای مچ گیری، بلکه به معنای یک نوع هدایت و در نظر گرفتن مصالح با توجه به تجربه بیشتر اعضای جامعه مدرسین.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از نسل جوان به خاطر شور و حرارتی که دارند یک انتظاری وجود دارد و از جامعه مدرسین به خاطر آن سابقه بیش از ۶۰ ساله و جایگاهی که دارد انتظار دیگری می‌رود.

وی ضمن اشاره به لزوم تقویت ارتباط مجمع عمومی با جامعه مدرسین بر اهمیت فعال شدن اساتید عضو مجمع عمومی تأکید کرد و گفت: لازم است هر از گاهی تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجمع در جلسات شورای عالی جامعه حاضر شوند و با برنامه ریزی شما جلساتی به صورت منظم تشکیل شود و از طرف دیگر نیز لازم است اعضای جامعه نیز در جلسات مجمع عمومی حاضر شوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مسئله کمبود بودجه گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کار را پیش ببریم.

وی مجمع عمومی را مجموعه‌ای توصیف کرد که می‌تواند آینده روشنی داشته باشد و ابراز داشت: رمز موفقیت حوزه در وحدت است؛ بنابراین ما باید هر چه می‌توانیم ظرفیت اساتید و فضلای حوزه علمیه را شناسایی و از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

شایان ذکر است در  ابتدای این جلسه، رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پنجمین دوره این مجمع ارائه کردند.

طرح اعزام اساتید برای تبلیغ، لزوم هجرت اساتید و مشکلات موجود برای تحقق آن، جذب اعضای جدید، تأکید بر لزوم وحدت و یک صدایی روحانیون در حوزه علمیه و لزوم عملیاتی سازی فعالیت‌های پژوهشی با ارائه طرح‌های پژوهشی به دستگاه‌های مختلف از جمله سر فصل‌های این گزارش‌ها بود.

ارسال نظرات