۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۲۵۹۳
آیت الله رشاد مطرح کرد؛

جهانی شدن انقلاب اسلامی، مهمترین آرمان امام راحل

جهانی شدن انقلاب اسلامی، مهمترین آرمان امام راحل
آیت الله رشاد جهانی شدن انقلاب اسلامی را مهمترین آرمان امام راحل دانست و انقلاب اسلامی را واقعه ای بی نظیر در طول تاریخ اسلام بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: کسی که تیغ شمشیر غضب خویش را برای رضای خدا تیز کند و به‌قصد قربت شمشیر آخته و بر دوش قرار دهد، خداوند به ایشان قدرت و توانایی نابودی بدترین انسان‌ها را می‌دهد و می‌تواند بر باطل غالب شود.

وی افزود: کسانی که در طریق باطل شدیدتر و سرسخت‌تر هستند آن‌ها به دست چنین کسانی از میان می‌روند و از سر راه برداشته می‌شوند؛ کسانی که از صراحت لهجه در بیان حق برخوردار هستند کلام آنان تأثیرگذارتر و نافذتر است و می‌تواند خطاها، خلاف‌های حادتر و شدیدتری را از میان‌بر دارند.

آیت‌الله رشاد در ادامه بیان داشت: اگر کسی نسبت به انحرافات، تحریفات، ظلم و جور بی‌تفاوت نبود و برای مقابله با آن شمشیر کشید و شمشیر زد آن اقدام بیهوده و بی‌نتیجه نمی‌ماند و خداوند به کار او برکت داده و او را به هدفی که کسب رضای الهی است، می رساند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در عصر کنونی حضرت امام مصداق تمام این کلام بودند، ایشان به خاطر خداوند غضب می‌کردند و برای خداوند خشم می‌ورزید، صراحت و صلابت داشتند، جرات و غیرت از شاخصه‌های ایشان بود بر همین اساس خداوند به نفس، اقدام و عمل او برکت داد و این کار عظیم که در تاریخ اسلام مشابه ندارد به دست امام اتفاق افتاد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: در تاریخ اسلام سابقه نداشته کسی قیام کند و یک رژیم تا بن دندان مسلح و مدعی 2 هزار 500 سال ریشه و پیشینه را که از سوی همه قدرت‌های کفر پشتیبانی می‌شد به‌این‌ترتیب سرنگون کند و الگوی جدیدی را در جهان ارائه دهد.

وی افزود: حضرت امام نه‌تنها یک الگوی حکومت جدید را در یک سرزمین بنا کردند بلکه انقلاب اسلامی را به یک الگو تبدیل کردند به حدی که امروز نفوذ کلام، کردار و اقدام ایشان از مرزها فراتر رفته و یک منطقه وسیعی را در برگرفته است و امید می‌رود این کار آن مرد بزرگ از منطقه هم فراتر رود و انقلاب امام راحل جهانی شود.

آیت‌الله رشاد در پایان خاطرنشان کرد: مصداق اتم این کلام خود امیرمومنان علی(ع) هستند، کسانی که به تیغ شمشیر امیر نابود شدند شقی‌ترین افراد بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات