۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۹۰۰۶۹
آیت الله وحید خراسانی:

در کتاب مورد اعتقاد مسیحیان خداوند تا حد جسم تنزل داده شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی، با هشدار نسبت به تبلیغ فرقه های مختلف مسیحیت در شهرهای مختلف کشور، خواستار مقابله با این نوع گروه های منحرف شد.
2/ آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه، در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه بررسی مساله مسیحیت ، به کتاب فعلی و موجود انجیل و تورات اشاره کرد و گفت: عهد جدید مورد ایمان مسیحیان دنیا است، عهد قدیم نیز مورد اعتقاد مسیحیان دنیا است به ضمیمه یهود؛ در عهد عتیق هر دو مشترک هستند، در عهد جدید تنها نصاری معتقد بودند.

وی تصریح کرد: در این کتاب حد معرفت خالق هستی و آن ذات قدوس فوق ادارک و تصور بشر در علم و قدرت و حکمت، به قدری تنزل داده شده است که به مقتضای اعتقاد نصاری جسم شد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی بیان داشت: تمام مسحیان دنیا، تمام یهود به انضمام خاخام ها و به ضمیمه کشیش ها تا برسد به شخص پاپ همه معتقد به این تورات هستند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، با اشاره به برخی از مطالب تورات فعلی تصریح کرد: عقیده در تورات این است که خدا انسان را خلق کرد، اما نه برای اینکه خوب و بد را بفهمد، انسان را آفرید که بی فهم و معرفت بماند، چون ترسید که اگر انسان به معرفت نیک و بد برسد، ممکن است خدا بشود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی، با تاکید بر اینکه انسانیت انسان به عقل است اضافه کرد: نتیجه ایمان به این کتب و ثمره مسیحی شدن این است که خدا انسان را خلق نکرد برای علم و معرفت، بلکه آدم و حوا را نهی کرد که مبادا از آن دو درخت که یکی درخت معرفت نیک و بد و یکی هم درخت حیات بود بخورند؛ این نتیجه تمام دستگاه پاپ و یهود و نصارای امروز دنیا است که خدا همکار دارد.

وی با نقل مطالبی دیگر بیان داشت: این است تشکیلاتی که همه جوهره دارایی اش این مطالب است؛ این است پاپ، درد این است که همین ها در مملکت و در همه بلاد و شهرها مغز این جوانان را آلوده می کنند و کسی هم نیست جلوی آنها را بگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه کتاب انزلنا الیک ... جایگاه قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: چه نوری در اشهد ان لا اله الا الله نهفته است، افسوس، کیست که بفهمد که بود، چه آورد و چه کرد، وقتی اینها را اهل آن فهمیدند آن زمان می فهمند و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین یعنی چه.

وی خاطر نشان کرد: اگر آن سنگ هایی که بر سر تو بارید و تو تحمل کردی، گفتی ما اوذی نبی مثل ما اوذیت، آن وقت اینها است که اگر بشر بر آن خون هم گریه کند باز هم کم است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: او می گفت و عنده مفاتح الغیب لایعلمها الا هو و یعلم ما فی البر و البحر و ما تسقط من ورقه الا یعلمها، دنیا این راهی گفت، آن وقت در مقابل چه دید و چه کشید.

وی تاکید کرد: در اینها باید تامل کرد که هنوز چند سالی از این داستان و ماجرا نگذشته بود که دختر گرامی اش جنازه فرزندش را روی دست گرفت و گفت: هذا حسین مرمل بالدمی؛ آیا این بود اجر و مزد رسالت؟ /924/پ202/ج
ارسال نظرات