۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۵۴۱۷۴
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

توسل؛ بهترین عامل توجه به خداوند

توسل؛ بهترین عامل توجه به خداوند
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه اگر انسان خداوند را حاضر و ناظر اعمال خود ببیند تاثیر زیادی در ذکر قلبی دارد، مطرح کرد: بهترین عامل برای توجه به خداوند متعال، توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شب هجدهم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه برای طی مسیر تقرب به سوی خداوند معرفت، تفکر و توجه نسبت به تعالیم دینی لازم است، اظهار داشت: تمام تلاش اولیاء و انبیاء الهی این بوده که بشر را متوجه خداوند و زندگی ابدی کنند.

آیت الله رجبی یکی از عوامل توجه به خداوند را رنگ خدایی دادن به چیز‌هایی که انسان را از یاد خداوند غافل می‌کند دانست و گفت: علمای ربانی همه جهان را آیه و نشانه خداوند می‌دانند و به همین خاطر عالم را زیبا و محبوب می‌دانند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ایام الله فرصتی مغتنم برای جلب توجه به خداوند است، افزود: شب‌های قدر اسباب و وسیله یاد خداوند هستند؛ ایامی مانند ایام پیاده روی اربعین نیز جزء ایام الله هستند، زیرا توجه و محبت به اهل بیت علیهم السلام، توجه و محبت به خداوند را زیاد می‌کند.

وی با تاکید براینکه عبادات فردی مانند نماز و روزه فرد را به یاد خداوند متوجه خواهد کرد، تصریح کرد: اما توجه به ایام الله جامعه را با یاد خداوند آشنا می‌کند و شایسته است در ایامی مانند ایام میلاد ائمه اطهار علیهم السلام به یکدیگر تبریک گفته شود و شرینی پخش شود، زیرا این کار‌ها موجب تقرب به سوی خداوند می‌شود.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه طراحی دین نسبت به جامعه به گونه‌ای است که همه مردم به یاد خداوند باشند، اضافه کرد: دشمنان تلاش دارند که جامعه نسبت به ایام الله بی تفاوت باشند و با تبلیغات، فضای ولنگاری و بی ادبی را در جامعه رواج می‌دهند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه دشمن نقطه مقابل آنچه که باید انجام شود را نشانه می‌گیرد، گفت: حضور در مکان‌های مقدس انسان را به یاد خداوند می‌اندازد؛ مقام معظم رهبری نسبت به امام زاده‌ها توجه زیادی دارند.

آیت الله رجبی ضمن بیان اینکه اگر انسان خداوند را حاضر و ناظر اعمال خود ببیند تاثیر زیادی در ذکر قلبی دارد، مطرح کرد: بهترین عامل برای توجه به خداوند متعال، توسل به اهل بیت علیهم السلام است.

ارسال نظرات