۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۵۳۷۰۲

کتاب «رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم» روانه بازار نشر شد

کتاب «رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم» روانه بازار نشر شد
کتاب رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم اثر سید جمال رضوی همدانی است که توسط انتشارات سوم شعبان چاپ و روانه بازار شده است
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم اثر سید جمال رضوی همدانی است که در سه جلد چاپ و توسط انتشارات سوم شعبان روانه بازار نشر شده است.
 
ماه رمضان در روایات اسلامی ماه خدا و مهمانی امت پیامبر اکرم خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.
 
هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.
 
بر همگان روشن است این ماه در میان مسلمانان از احترام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مومنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق به شب زنده داری و عبادت تلاوت قرآن دعا استغفار دادن صدقه کجایی روزه‌داری و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.
کتاب «رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم» روانه بازار نشر شد
 
نزول قرآن وقوع شب قدر نزول ملائکه و روح تقدیر سرنوشت هر کدام مائده‌های آسمانی و غذاهای معنوی است که سبب شده تا ماه مبارک رمضان به عنوان به ضیافت و مهمانی الهی نامگذاری شود لذا قرآن کریم می‌فرماید ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است. آیه 185بقره 
 
پیامبر گرامی اسلام درباره ماه رمضان می‌فرماید ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است؛ ماهی است که شما در آن به مهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‌اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است... بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‌کند.
 
بدیهی است فضایل و ثواب‌هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه‌داری ذکر شده و به برخی از آنها اشاره شد از آن کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آنها جامه عمل بپوشانند.
 
در روایات اسلامی برای روزه‌داری آدابی ذکر شده و کسانی که صرفاً تلاوت قرآن می‌کنند ولی به آیات و احکام آن عمل نمی‌کنند و یا آنکه از روزه داری تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می‌کشند، و به وسیله گناه تاثیر را از بین می‌برند و ماه مبارک رمضان و فضای معنوی آن تاثیری بر این اشخاص بر جای نمی‌گذارد مورد نکوهش قرار گرفته‌اند.
کتاب «رسم پارسایی ادعیه روزهای اول تا دهم» روانه بازار نشر شد
 
با وجود همه فضیلت‌های این ماه که پیرامون آن به تکرار در آیات و روایات ذکر شده است بر آن شدیم تا کتاب رسم پارسایی را به زیور طبع آراسته کنیم و در آن شرح ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان را به تفصیل بیاوریم.
 
کتاب مذکور در سه جلد که در هر جلد آن ادعیه یک دهه از ماه مبارک رمضان به همراه مناسبت‌های ویژه آن دهه ذکر شده و در اختیار مومنین و مبلغین دین مبین اسلام قرار داده شده است.
ارسال نظرات