۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۰۳۷
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت منبرهای تبلیغی از سوی روحانیان

ضرورت تقویت منبرهای تبلیغی از سوی روحانیان
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت محتوا بخشی به منبر‌های تبلیغی از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در دیدار جمعی از مبلغان دینی غرب استان بر ضرورت تقویت بنیه علمی مبلغان دینی به منظور پاسخگویی منطقی و مستدل به سوالات و نیاز‌های جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که پیشرفت علم و تکنولوژی موجب تغییر بسیاری از نیاز‌های جامعه شده و سؤالات و شبهات بسیاری برای مردم به ویژه نسل جوان به وجود آورده است، افزود: پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه نیازمند جهاد علمی مبلغان دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث ارائه شده در تبلیغ دین باید متناسب با نیاز مخاطب باشد، خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های موفقیت یک مبلغ است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون شناخت صحیح از مخاطب و نیاز‌های او نمی‌توان به موفقیت در عرصه تبلیغ امیدوار بود، تصریح کرد: روحانیت برای موفقیت در عرصه تبلیغ باید اصول اساسی این حوزه را رعایت کند.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت محتوا بخشی به منبر‌های تبلیغی از سوی روحانیت تأکید کرد و بیان داشت: تقویت محتوای منبر‌های تبلیغی نیازمند مطالعه دائم و مستمر از سوی روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان این که امروز یکی از وظایف مهم روحانیت پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است، خاطرنشان کرد: عدم تأمین این نیاز‌ها از سوی روحانیت، موجب گرایش مخاطبان به منابع غیرمطمئن خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تبلیغ صحیح دین و ارزش‌های الهی در جامعه موجب تقویت باور‌ها و اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان خواهد شد، بیان داشت: امروز گسترش معارف دینی در جامعه با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ امری ضروری است.

حجت الاسلام صادقی همچنین با بیان این که فضای مجازی با وجود همه زیان‌هایی که با دارد می‌تواند یک ظرفیت مناسبی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت در جهت ابلاغ پیام دین بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات