۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۱۹۶۴
استاد حوزه علمیه:

بهره گیری از ارزش‌های معنوی سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود

بهره گیری از ارزش‌های معنوی سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود
حجت الاسلام ابراهیم پور گفت: اگر ایمان به خدا و توجه به فضیلت‌های دینی در خانواده موردتوجه قرار گیرد شاهد خانواده‌ای با بنیان قوی و مستحکم خواهیم بود.
حجت الاسلام رضا ابراهیم پور، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در یک جامعه یاد کرد و گفت: رشد و تعالی یک جامعه در گرو تحکیم بنیان خانواده و موفقیت‌های این نهاد اجتماعی است.

وی با بیان این که بهره گیری صحیح از ارزش‌های معنوی و معارف الهی موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، افزود: اگر ایمان به خدا و توجه به فضیلت‌های دینی در سطح یک خانواده مورد توجه قرار گیرد به طور حتم شاهد خانواده‌ای با بنیان قوی و مستحکم خواهیم بود.

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به این که لغزش‌های اخلاقی و عقیدتی موجب سست شدن بنیان خانواده خواهد شد، بیان داشت: اگر ارزش‌های دینی و معنوی در تمام سطوح یک خانواده مورد توجه قرار گیرد به طور حتم شاهد یک خانواده موفق در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین امروز اساس و محور خانواده را مورد هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز خانواده‌ها در معرض شدیدترین هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار دارند که اگر نسخه مناسبی برای برخورد با این مسائل برای آن‌ها پیدا نشود می‌تواند آثار مخربی را برای خانواده‌ها در پیش داشته باشد.

وی با اشاره به این که دشمن امروز همه توان و تلاش خود را به کار گرفته تا ارزش‌های اخلاقی و معنوی در خانواده‌ها مورد بی توجهی قرار گیرد، افزود: در حال حاضر خانواده‌ها بر مبنای یک سری ارزش‌های اخلاقی و معنوی بنیان نهاده شده است.

حجت الاسلام ابراهیم پور با بیان این که امروز برای حفظ و تقویت بنیان خانواده راهی جزء بازگشت به ارزش‌های اخلاقی و معنوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز در دنیای غرب شاهد تزلزل در بنیان خانواده‌ها هستیم به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی و دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعالیم اسلامی باید در تمام سطوح خانواده نهادینه شده و گسترش پیدا کند، افزود: با توجه به هجمه‌ها و آسیب‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی دشمن در جامعه، خانواده‌ها باید برای مصون ماندن از این آسیب‌ها در مسیر تقویت ارزش‌های معنوی در درون خود حرکت کنند.

وی با بیان این که متأسفانه به دلیل بی توجهی‌های صورت گرفته امروز آسیب‌های اجتماعی به درون خانواده‌ها نفوذ کرده است، بیان داشت: برای خشکاندن ریشه این آسیب‌ها راهی جز بهره مندی از معارف الهی وجود ندارد.

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به این که رسوخ ضد ارزش‌ها بنیان خانواده را در جامعه اسلامی سست می‌کند، خاطرنشان کرد: سست شدن بنیان یک خانواده، مشکلات بسیاری را برای یک جامعه موفق و پویا ایجاد خواهد کرد./950/ت303/ب1
ایمانی
ارسال نظرات