۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۹۲۰۰۸
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه مازندران

گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های قرآنی در مدارس، کلام الهی را راهنمایی دقیق برای رسیدن انسان به سعادت و تعالی حقیقی دانست.

وی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی آثار و برکات ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت، افزود: معارف الهی با برداشتن موانع احتمالی، مسیر موفقیت و پیشرفت را برای انسان هموار می‌کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموختن علم دین در حوزه باید همراه با تربیت قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: توجه به مفاهیم قرآنی باید جزء اولویت‌های مدارس علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که انس با کلام الهی موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر گاه طلاب گام‌های محکم تری برای انس با قرآن برداشتند، موفقیت‌های آن‌ها در عرصه علمی دو چندان شده است.

وی با اشاره به این که توجه به مسائل اخلاقی و معنوی در حوزه یک اصل مهم و غیر قابل تغییر است، خاطرنشان کرد: طلاب برای موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی باید اخلاق و معنویت را نیز در خود تقویت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه یکی از نکات محوری در طرح جامع تربیتی این معاونت است، تصریح کرد: قرآن در همه مسائل باید برای ما یک اصل باشد و همه امور خود را بر مبنای کلام الهی هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با گلایه از کمرنگ شدن توجه به مفاهیم قرآنی در جامعه، بر ضرورت پیشگامی حوزه در ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه معرفی کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید در عرصه نشر و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه همانند سایر امور پیشگام باشند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از بی توجهی به ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه، رسالت طلاب و حوزویان در گسترش این ارزش‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حوزویان باید مفاهیم ناب قرآنی را با زبانی شیوا و گویا در میان جامعه نشر دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود از گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب طرح جامع تربیتی و همچنین تربیت طلاب حافظ قرآن کریم دنبال می‌شود./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات