۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۶۷۰۳۴
آیت الله صدیقی:

عاقبت خواسته های دنیوی افتادن از چشم خدا است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عاقبت خواسته های دنیوی از چشم خدا افتادن است، گفت: خداوند بهشت را در سختی ها قرار داده است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در هیأت رزمندگان غرب تهران برگزار شد، در رابطه با الطاف الهی به انسان، گفت: خداوند از روی رحمت و محبت خود، تمامی دعاها و آرزوهای انسان را مستجاب نمی‌کند زیرا ممکن است به نفع او نباشد ولی او صلاح کار خود را نداند.

وی افزود: سوره حجرات دانشگاه اخلاق و کلاس معاشرت موردپسند خداوند است. خداوند در آیات این سوره می فرماید بدانید در میان شما پیامبر(ص) حضور دارد، تا شما را به تقوا، شرف، ایمان و به همه امور و حقایق آگاه کند و بدانید ما شما را بدون آموزگار و رهبر رها نکردیم. نبی اکرم(ص) مرکز دل هاست و آفتاب هدایت تا قیامت است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: خداوند می فرماید ما برای شما ارزش زیادی قائل شدیم که پیامبر(ص) را برای هدایت شما فرستادیم. اگر این آموزگار و طبیب ناچار شود به تمام خواسته های شما تن بدهد، این به ضرر شماست. او می داند و شما نمی دانید او با غیب ارتباط داشته و شما ندارید.

وی افزود: اگر این آموزگار نبود معلوم نبود ما به سمت کجا حرکت می کردیم. عاقبت خواسته های دنیوی از چشم خدا افتادن است. خداوند بهشت را در سختی ها قرار داده است. هوا و هوس، شهوت و حرام خواری جاده جهنم است و به همین جهت راحت تر می توان در این مسیر قدم گذاشت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در دعای صحیفه سجادیه آمده ای کسی که گره های سختی ها با اراده تو باز می شود. وقتی انسان در زندگی دچار مشکلی می شود تنها کسی که می تواند آن را حل کند خداوند است زیرا همه گشایش ها به دست اوست.

وی افزود: وقتی به مراد دلت نمی رسی شروع می کنی به برگشتن از مسیر حق، در واقع نمی دانی خداوند به قدری تو را دوست دارد که به خواسته ات عمل نکرده تا به نابودی دچار نشوی. این مدل انسان ها می خواهند خداوند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به طور کامل در اختیار خواسته ها و آمال آن ها باشند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه نفس، غربی ها و منافقین دشمن ما هستند، تصریح کرد: وقتی می خواهیم برای امام زمان(عج) خدمت کنیم باید دست از این عوامل برداریم. غیبت امام زمان(عج) به خاطر شعارهای ما و عمل نکردن به آن هاست. اگر ما از ته دل به خداوند و پیامبر(ص) اعتقاد و ایمان داشته باشیم، خواسته های دنیوی کوچک می شوند و بزرگترین آرزوی ما رسیدن به امام زمان(عج) می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی گدایی نزد امام حسن(ع) در مسجد کوفه رفت و از ایشان طلب کمک کرد فرمودند چرا خود را کوچک می کنی و از بنده خدا طلب می کنی؟ چرا غرورت را زیر پا می گذاری؟ انسان فقط زمانی که قرض کمر شکن، بدهی جهت دیه و یا زمانی که فقر زمین گیرش کرده باشد می تواند از بنده خدا کمک بگیرد و در انتها خود 50 دینار به وی داد و امام حسین (ع) برای حفظ احترام 49 دینار کمک کرد تا ادب را حفظ کرده باشند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات