۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۵۴۰۳۴

حضور پرشور خانواده‌های تهرانی در محفل قرآنی امام حسنی‌ها

حضور پرشور خانواده‌های تهرانی در محفل قرآنی امام حسنی‌ها
محفل بزرگ قرآنی امام حسنی‌ها در حالی آغاز شد که حال و هوای ورزشگاه آزادی حکایت از مهیا شدن همه امکانات برای برگزاری جشنی پرشور دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود. 

برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، سرودخوانی، هم‌خوانی، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود. همچنین برای جشن قرآنی امام حسنی‌ها ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران تدارک دیده شده است.

در روز‌های گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودرو‌ها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی است که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید.

در این مراسم علاوه بر پارکینگ‌هایی که در ضلع شرق و غرب استادیوم آزادی وجود دارد پارکینگ‌های دیگر نیز در سمت‌های شمال، شرق و غرب ورزشگاه پیش بینی شده است که شهروندان بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را پارک و در مراسم حضور پیدا کنند.

پس از اجرای گروه نجم الثاقب، برنامه همخوانی مهدی غلام نژاد قاری بین المللی قرآن کریم با فرزندانش، با قرائت آیه ۲۵۰ و ۲۵۱ سوره مبارکه بقره اجرا شد؛ وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ و هنگامی که در برابر (*جالوت *) و سپاهیان او قرارگرفتند گفتند: «پروردگارا! پیمانه شکیبایی و استقامت را بر ما بریز! و قدم‌های ما را ثابت بدار! و ما را بر جمعیّت کافران، پیروز بگردان!

فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْکَ وَالْحِکْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا یَشَاءُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَی الْعَالَمِینَ

سپس به فرمان خدا، آنها سپاه دشمن را به هزیمت واداشتند؛ و «داوود» (نوجوان نیرومند و شجاعی که در لشکر «طالوت» بود)، «جالوت» را کشت؛ و خداوند، حکومت و دانش را به او بخشید؛ و از آنچه می‌خواست به او تعلیم داد؛ و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی‌کرد، زمین را فساد فرامی‌گرفت، ولی خداوند نسبت به جهانیان، لطف و احسان دارد.

در بخشی از مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها تعداد زیادی بادکنک در فضای ورزشگاه آزادی رها سازی شد که تصاویر بسیار زیبایی را در ورزشگاه رقم زد؛ پس از اجرای قطعه «حسن مولا»، حسین طاهری با همخوانی حاضران در ورزشگاه آزادی، قطعه «حیاتنا حسین» را اجرا کرد:

حیاتُنا حسین، مماتُنا حسین / حبیبُنا حسین، و حُبُه یَجمَعُنا
یا اباعبدالله، تویی تو ناجی دنیا / حرف مشترک ما، حسین حسین
یا اباعبدالله، تویی تو فاتح دل‌ها / ما غلام و تو مولا، حسین حسین
حسین لایتناهی، نعمت دیرین الهی / حسین کار خدایی، عشق همه سلیقه‌هایی
حسین شور و نوایی، مقصد اربعین مایی

در ادامه برنامه مداح اهل بیت حسین طاهری با تشویق حاضران در ورزشگاه آزادی به جایگاه اجرای برنامه که در وسط زمین چمن آزادی تعبیه شده است، آمد و قطعه «حسن مولا» را اجرا کرد.
حسن مولا، حسن مولا / حسن مولا، حسن مولا
خطا دیدی عطا کردی / چه‌ها دیدی چه‌ها کردی
برات کاری نکردم که / برای من دعا کردی
چه آقایی چه مولایی / چه آقازاده بی همتایی
توی بخشش توی ایثار / تو اصلاً یه شخص مجزایی
تو غُرنده به میدانی / تو الحق شیرِ شیرانی
علی وقتِ نبردت گفت / حسن جانم چه طوفانی
چه طوفانی به پا کردی / تو حقِّ مطلب رو ادا کردی
تو با قاسم با عبدالله / چه غوغایی در کربلا کردی
حسن مولا، حسن مولا
حسن مولا، حسن مولا

مردم و حاضران در ورزشگاه آزادی با گروه نجم الثاقب همخوانی کردند؛ یکی از مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها می‌گوید علاوه بر دعوت چهره‌های برنامه محفل، غربت امام حسن (ع) و مردم غزه علت حضورش در این‌اجتماع بزرگ مردمی بوده است؛ در فواصل برنامه مردم حاضر ورزشگاه، با ذکر مبارک صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) فضای ورزشگاه را معطر می‌کنند.

اجرای گروه تواشیح نجم الثاقب در مدح کریم اهل بیت امام حسن مجتبی، برنامه دیگر محفل قرآنی امام حسنی‌ها بود؛ گروه سرود نجم الثاقب تهران به عنوان یکی از برترین گروه‌های سرود کشور شناخته شده که با ساخت نماهنگ‌های متعدد در زمینه‌های مختلف، در ترویج فرهنگ دینی نقش آفرینی می‌کند.

پس از قرائت آیات مبارکه سوره انسان توسط حامد شاکرنژاد، رضوان درویش کارشناس سوری برنامه محفل شعر معروف در وصف اهل بیت را قرائت کرد و جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی و دیگر داوران برنامه محفل با وی همخوانی کردند:
انّ فی الجنه نهراً من لبن / ‏ همانا در بهشت رودخانه‌ای از شیر جاری است
لعلیٍ وحسینٍ وحسن / ‏‬ برای علی، حسین و حسن (علیهم السلام)
کل من کان محباً لهم / ‏‬ هر کس آنها را دوست بدارد
یدخل الجنة من غیر حزن / ‏‬ بدون هیچ غم و اندوهی وارد بهشت می‌شود
حب أهل البیت فرضٌ عندنا / ‏‬ عشق به اهل بیت بر ما واجب است
وبهذا الحب لا نخشی المحن / ‏‬ و با این عشق، از رنج‌ها و سختی‌ها نمی‌هراسیم
انّ فی الجنه نهراً من لبن / ‏‬ همانا در بهشت رودخانه‌ای از شیر جاری است
لعلیٍ وحسینٍ وحسن / ‏‬ برای علی، حسین و حسن (علیهم السلام)

در ساعت ۱۶:۳۰ و تنها دقایقی بعد از آغاز رسمی مراسم از سوی مسؤولان برگزاری اعلام شد که ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شده و از هموطنان خواسته شد تا از مراجعه به ورزشگاه خودداری کنند؛ در ادامه برنامه حامد شاکرنژاد داور و کارشناس برنامه محفل و قاری بین المللی قرآن کریم با قرائت آیات سوره مبارکه انسان که در وصف اهل بیت عصمت و طهارت است، فضای ورزشگاه آزادی را نورانی کرد.

وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً * إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورًا *إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا یَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا *فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَٰلِکَ الْیَوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا *وَجَزَاهُمْ بِمَا صَبَرُوا جَنَّةً وَحَرِیرًا *مُتَّکِئِینَ فِیهَا عَلَی الْأَرَائِکِ لَا یَرَوْنَ فِیهَا شَمْسًا وَلَا زَمْهَرِیرًا *ا

پس از زمزمه سرود ملی، مجری مراسم از «رضوان درویش» از سوریه، «حسنین الحلو» از عراق، «حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان»، «احمد ابوالقاسمی» و «حامد شاکرنژاد» از ایران، داوران و کارشناسان برنامه قرآنی محفل برای حضور در جایگاه دعوت کرد؛ رسالت بوذری مجری مراسم و برنامه محفل، در افتتاح رسمی محفل قرآنی امام حسنی‌ها شعری از صابر خراسانی را قرائت کرد:
برکت نان بخاطر حسن است، شاطران از قدیم می‌گویند
تاجران بزرگ، صبح به صبح، زیر لب “یاکریم” می‌گویند
پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و حاضران آن را زمزمه کردند.

علاوه بر مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی تهران، اعضای تیم رسانه‌ای خبرگزاری مهر نیز در کنار مردم مشغول پوشش لحظه به لحظه این ضیافت باشکوه هستند؛سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت که در محفل قرآنی امام حسنی‌ها حاضر شده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این اجتماع عظیم نشان دهنده ماهیت ملت ایران است.

وی ادامه داد: مردم ما اینگونه هستند. برای قرآن، اهل بیت و ارزش‌ها در میدان حاضر هستند. حتماً اگر بستر‌های حضور مردم فراهم شود، مردم در همه حوزه‌هایی که به ورود آنها نیاز است وارد می‌شوند و دولت و حاکمیت مکلف است که این بستر‌ها را فراهم کند؛ طبیعتاً اجتماعات اینگونه نیاز به زیرساخت و تسهیل گری دارد. این اتفاق نقطه عطفی شد برای نشان دادن ماهیت فرهنگی متعالی مردم ایران اسلامی.

وی در ادامه در خصوص نهضت «زندگی با آیه ها» گفت: کشور و جامعه ما اگر بخواهد یک کشور و جامعه دینی باشد، این امکان پذیر نیست مگر آنکه انس با قرآن وجود داشته باشد. طبعاً این شدنی نیست که همه ما همه قرآن را از حفظ باشیم، ولی حداقل می‌توانیم با کاربردی‌ترین آیات قرآن که در زندگی روزمره مان به کار می‌بندیم انس داشته باشیم.

یکی از جلوه‌های حضور اقشار مختلف مردم تهران در محفل قرآنی امام حسنی‌ها، حضور جانبازان سرافراز دفاع مقدس و توان یابان با عصا و ویلچر است که با وجود آنکه حضور در ورزشگاه آزادی برای آنها در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان دشوار است، در گوشه گوشه محفل امام حسنی‌ها به چشم می‌خورند و انگیزه مضاعفی به سایر مهمانان محفل قرآنی امروز می‌دهند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه محفل قرآنی امام حسنی‌ها گفت: حس زیبایی که در این محفل و دورهمی قرآنی به ما دست می‌دهد این است که جامعه قرآنی ما عطش ارتباط و اتصال با قرآن را دارد.

وی ادامه داد: به میزانی که ما فرصت بروز این ایمان و اعتقاد مردم را فراهم کنیم، مردم در این عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

به گفته عزت زمانی همانطور که می‌بینید در یک روز وسط هفته با وجود تعطیلات و مشغله‌ها و با دهان روزه، اینگونه به عشق و علاقه قرآن به نمایندگی از میلیون‌ها نفری که دوست داشتند در این محفل نورانی حاضر باشند، مردم تهران عشق و علاقه خود را به قرآن نشان دادند.

امیدواریم این محفل که به یاد مادران و کودکان غزه برپا شده است، پایه‌ای برای آزادی مردم فلسطین باشد.

پرچم امام حسنی‌ها و حزب‌اللهی‌ها بالاست

برخی از مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها پرچم‌های امام حسن مجتبی (ع)، حزب‌الله لبنان و فلسطین را به دست دارند و کنار هم آنها را به اهتزاز درآورده‌اند؛ هوای محدوده ورزشگاه آزادی نیز امروز برخلاف روز گذشته که بارانی بود، آفتابی است و وزش ملایم باد خنک، علاوه بر آنکه فضای دلچسبی را ایجاد کرده است، باعث شده است تا آسمان آبی ورزشگاه آزادی سوژه مناسبی برای عکس‌ها و سلفی‌های مردم باشد.

ایران و فلسطین کنار هم

یکی از موارد زیبایی که در محفل قرآنی امام حسنی‌ها به چشم می‌خورد قرار گرفتن پرچم‌های کشور‌های فلسطین و کشور عزیزمان ایران در کنار هم است؛ مردم کشور عزیزمان از ابتدای آغاز جنگ غزه در حمایت از مردم فلسطین به پا خاسته اند.

نیرو‌های داوطلب هلال احمر برای کمک به افراد نیازمند در میان جمعیت حضور دارند؛ حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دقایقی قبل با حضور در ورزشگاه آزادی به جمع محفل قرآنی امام حسنی‌ها پیوست؛ بین مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها، تیپ و پوشش‌های مختلفی حضور دارند که با فرزندان کوچک خود در این ضیافت در ورزشگاه آزادی حاضر شده‌اند.

یکی از تمهیدات مناسبی که مسؤولین برگزاری مراسم اندیشیده‌اند، اکران تصاویر شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه مظلوم است که در بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی دیده می‌شود.

پیش‌تر نیز مسؤولان برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ایده‌ای زیبا از شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ خواسته بودند تا هر کدام تصویر یکی از شهدای غزه را در روی گوشی تلفن همراه خود داشته و به نمایش بگذارند؛ کودکان، سهم زیادی از جمعیت ضیافت امام حسنی‌ها را در ورزشگاه آزادی به خود اختصاص داده‌اند.

با وجود اینکه بیش از ۳۰ دقیقه تا آغاز رسمی برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها باقی مانده است، ورودی‌های ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت است و شرکت کنندگان با آرامش در حال پیدا کردن جای مناسب برای نشستن در صندلی‌های ورزشگاه هستند؛ یکی از صحنه‌های جذاب محفل قرآنی امروز ورزشگاه آزادی حضور خانوادگی مردم است.

حضور اعضای خانواده‌ها با رده‌های سنی مختلف شامل پدربزرگ و مادر بزرگ به همراه فرزندان و نوه‌ها که برخی از آنها بادکنک‌ها و وسایل بازی شأن را هم در دست دارند به چشم می‌خورد و فضای ورزشگاه آزادی را زیبا کرده است؛ این حضور نسل‌های مختلف شاهدی بر این نکته است که مردم مسلمان و مؤمن ایران، پای کار زندگی در پرتو تعالیم و آیات قرآن ایستاده‌اند.

سکو‌های بخش پایینی ورزشگاه آزادی در حال پر شدن از جمعیتی است که پرچم‌های ایران و فلسطین را به دست دارند. ردیف‌های طبقه دوم ورزشگاه نیز به‌مرور در حال پرشدن هستند؛ در میان حاضران و شرکت کنندگان در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها حضور افغانستانی‌های مقیم تهران با پرچم فلسطین در ضیافت امام حسنی‌ها به چشم می‌خورد که در نوع خود بی نظیر است.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، یکی از برنامه‌های محفل قرآنی امام حسنی‌ها، اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین خصوصاً غزه مقاوم است؛ به همین منظور دسته‌های مردم که از ورودی‌های مختلف به ورزشگاه آزادی وارد می‌شوند علاوه بر اینکه با در دست داشتن پرچم فلسطین از مقاومت اسلامی حمایت می‌کنند، از طریق صندوق‌هایی که در مسیر ورود به ورزشگاه تعبیه شده است، کمک‌های نقدی خود به مردم غزه را اهدا می‌نمایند.

جمع زیادی از مهمانان اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها با پرچم فلسطین و نغمه حمایت از مردم غزه در حال ورود به استادیوم آزادی هستند؛ ۱۵۰ هزار بسته پذیرایی افطاری که توسط مسؤولین برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها از روز‌های قبل آماده سازی شده و در سردخانه نگهداری می‌شد، هم اکنون بر روی صندلی‌های ورزشگاه آزادی قرار داده شده است تا میهمانان و شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم، پس از اذان مغرب به صرف افطار بپردازند.

مردم مؤمن و روزه دار با همراه داشتن پرچم فلسطین به یاد مردم مظلوم غزه در مراسم جشن محفل قرآنی امام حسنی‌ها حاضر شده‌اند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی وارد استادیوم صدهزارنفری آزادی محل برپایی اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها شد.

وی در بدو ورود و پس از عرض خداقوت به دست اندرکاران اجرای مراسم از بخش‌های آماده شده ورزشگاه آزادی بازدید میدانی کرد؛ براساس تصاویر موجود از ورزشگاه آزادی تهران تعدادی از خانواده‌های تهرانی پیش از آغاز مراسم در محل ورزشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی‌ست که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید؛ از جایی که هستید خود را به اتوبان تهران کرج برسانید. از آنجا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بروید و مسیر خود را در بلوار استادیوم آزادی پیش ببرید.

برای رفتن به ورزشگاه آزادی می‌توانید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با اتوبوس به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید باید قدری هم پیاده روی کنید. در فاصله‌ای نه چندان نزدیک از درب غربی ورزشگاه یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس مترو استادیوم است که دسترسی به این مکان را آسان‌تر می‌کند. ایستگاه اتوبوس پارک مریم، ایستگاه اتوبوس هلیکوپتر سازی و ایستگاه اتوبوس صنایع هوایی از دیگر ایستگاه‌های نزدیک به ورزشگاه آزادی هستند.

اگر می‌خواهید با مترو به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید می‌توانید از خط ۵ مترو استفاده کنید. ایستگاه ورزشگاه آزادی بین دو ایستگاه ارم سبز و چیتگر قرار دارد. این ایستگاه در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی واقع شده و تقریباً ۹۰۰ متر با آن فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس مترو ورزشگاه آزادی و پایانه تاکسی استادیوم آزادی در مجاورت مترو استادیوم آزادی قرار دارند.

برگزاری ویژه برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها قرار است تا دقایقی مانده به افطار ادامه داشته باشد. از این رو سوال اصلی این است که خانواده‌های روزه دار چگونه افطار کنند؛ علیرضا خسرو بابایی، مسؤول تدارکات و پذیرایی برنامه محفل، در رابطه با تهیه و توزیع پک‌های افطاری گفت: ما از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز کردیم و آنها را در محل ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نگهداری می‌کردیم.

وی افزود: از حوالی شنبه این هفته ۴ فروردین ماه شروع به آماده سازی و بسته بندی ۱۵۰ هزار پک پذیرایی افطاری را کردیم.

خسرو بابایی ادامه داد: این بسته‌ها توسط ۱۴۰ نفر پک و آماده سازی شد و نهایتاً تا روز برگزاری این محفل قرآنی در تریلر‌های سردخانه‌ای نگهداری می‌شود تا در پایان روز مراسم تقدیم روزه داران عزیز شود؛ وقتی قرار است چند ده هزار نفر کنار هم ساعتی را بگذرانند یکی از موضوعات مهم بحث امنیت است.

دانیال خسروی، مسؤول فنی برگزاری برنامه جشن قرآنی امام حسنی‌ها، در رابطه با نحوه آماده سازی فنی و ایمنی این اجتماع قرآنی گفت: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصار‌های بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریباً ۹۰ درصد فرایند بهره برداری وجود داشت، اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت، اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدهیم؛ مثلاً در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آنها سرویس بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

گفتنی است اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها امروز سه شنبه ۷ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

ارسال نظرات