۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۴۳۳۹۵
آیت الله خاتمی:

تجمع حوزویان در حمایت از فلسطین، رزمایش حوزه انقلابی است + فیلم

تجمع حوزویان در حمایت از فلسطین، رزمایش حوزه انقلابی است + فیلم
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به لزوم حمایت از مردم فلسطین و جبهه مقاومت تجمع حوزویان در حمایت از فلسطین و مظلومان را رزمایش حوزه انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین که صبح امروز در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با اشاره به آیه وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ و فلسفه تجمع طلاب برای حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت اظهار داشت: تجمع طلاب نه برای درس و نه برای موعظه است بلکه تجمعی برای اعلام موضع حوزه انقلابی در مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی است.

وی افزود: تجمع حوزویان این پیام را دارد که طلاب و حوزه‌های علمیه تا پیروزی فلسطین و جبهه مقاومت در کنار فلسطینیان و مقاومت اسلامی خواهند ایستاد.

تعداد بازدید : 37

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به مبانی فقهی تجمع حوزویان بیان داشت: این تجمع برگرفته از مبانی فقهی آیات و روایات است و قرآن کریم جامعه اسلامی را جامعه‌ای یکپارچه می‌داند و امت واحده از درد اعضای دیگر خود آرام و قرار نخواهد داشت.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیست در طول ۷۶ سال جنایت و خونریزی‌های متعدد مظلومان مرتکب جنایت‌های فراوانی شده و پیروزی مقاومت در این مدت بی سابقه بوده و این نشانه‌ای است بر اینکه قبل از ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها بعد از پیروزی انقلاب؛ بلکه از سال ۱۳۴۲ حامی فلسطین و قدس شریف بر اساس مبانی اسلامی بود و آن را پاره تن اسلام می‌داند؛ چنانکه آخرین وصیت‌های مولای متقیان نیز این بود که باید یاری گر مظلومان باشیم و دشمن دشمنان.

وی بیان کرد: رژیم نامشروع صهیونیستی در طول مدت غصب سرزمین‌های اشغالی جنایت‌های بسیاری کرد اما نتیجه این همه جنایت‌ها تشکیل انتفاضه‌های متعددی شد که عملیات طوفان الاقصی را در پی داشت و باید همه مسلمانان از مظلومان حمایت کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به برگزاری تجمع اعتراضی طلاب به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به دستور آیت الله خوانساری در زمان رژیم شاهنشاهی اظهار داشت: حوزه انقلابی امروز همان حوزه انقلابی دیروز است و انقلابی باقی خواهد ماند تا پرچم انقلاب را به دست مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برساند.

وی افزود: حوزه انقلابی حوزه غیرتمند است و در برابر حوادث جهان اسلام بی‌تفاوت نخواهد بود و از مظلومان جهان حمایت کرده، می‌کند و خواهد کرد.

 

تجمع حوزویان در حمایت از فلسطین، رزمایش حوزه انقلابی است

آیت الله خاتمی بیان داشت: کسانی هستند که حوزه انقلابی را نمی‌پذیرد و مدام نیش و کنایه می‌زنند در حالی که این حوزه انقلابی بود که انقلاب را تولید و از آن حمایت کرد و ان شاءالله به کوری چشم دشمنان این حوزه انقلابی بوده و انقلابی خواهد ماند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تجمع حمایتی طلاب و حوزه‌های علمیه از مردم مظلوم فلسطین و عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این تجمع رزمایش حوزه انقلابی است و حوزه انقلابی حوزه‌ای است که راه امام خمینی را دنبال می‌کند که فرمود باید اسرائیل نابود شود و حوزه‌ای است که خط رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند که می‌فرماید فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و ان شاءالله این همایش‌ها و تجمع‌ها ادامه خواهد یافت.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در درس و بحث تعبد تقوا اخلاق و انقلاب جدی است و راه انقلاب و خط رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز با جدیت دنبال می‌کند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: مقاومت فلسطین جلوه‌ای از پیام انقلاب و اسلام است و با مقاومت خود طومار اسرائیل را برمی‌چیند.

وی افزود: حوزه انقلابی نظام اسلامی را امانت شهیدان می‌داند که ایثارگری شهدا هنوز نیز ادامه دارد و حوزه علمیه قم سربلند است که در هر عرصه‌ای که شهدا انتظار حضور داشتند حضور جانانه داشته و دارد و ان شاءالله امانت‌دار خون شهیدان باقی خواهد ماند.

 

تجمع حوزویان در حمایت از فلسطین، رزمایش حوزه انقلابی است

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به دولت‌هایی که بر روی رژیم صهیونیستی حساب باز کرده‌اند خاطرنشان کرد: این تجمع به دولت‌هایی که به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می روند پیام می‌دهد که این رژیم غاصب رفتنی است و سرنوشت خود را به طناب پوسیده آنان گره نزنید؛ چرا که شما نیز در ادامه این راه منفور به چاه سقوط خواهید کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه همیشه مسیر اسلام و انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است تاکید کرد: نباید از فراز و فرودهای پیش رو ناامید شده و خسته شویم و دست از مبارزه و دفاع از مظلومان کشیده و دست از مبارزه با دشمنان برداریم.

ارسال نظرات