۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۲۶۸۹۰
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا:

هدف از تخریب علامه مصباح حمله به انقلاب اسلامی بود

هدف از تخریب علامه مصباح حمله به انقلاب اسلامی بود
آیت الله رجبی گفت: علامه مصباح یزدی تمام قد از راه امام و انقلاب اسلامی دفاع کرد، از این رو در تاریخ انقلاب هیچکس به اندازه ایشان مورد تهاجم قرار نگرفت.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات ارزنده علامه مصباح گفت: علامه مصباح همیشه براساس شناخت دقیقِ وظیفه الهی حرکت می کرد، لذا در قبل از انقلاب از آنجایی که رژیم پهلوی را فاسد می دانست به مبارزه با آن برخاست و این مسئله را وظیفه خود می پنداشت.

وی افزود: اگر به تاریخ های مکتوب به جامانده نگاهی بیندازید، در اکثر اعلامیه هایی که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر کرده است امضای علامه مصباح به چشم می آید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نشریه انتقام و فعالیت مبارزاتی سیاسی علامه مصباح ابراز کرد: نشریه انتقام را که تندترین نشریه علیه رژیم پهلوی بود از جمله فعالیت های مبارزاتی سیاسی علامه باید در نظر گرفت که تمام برنامه هایش از نگارش و چاپ و نشر را برعهده گرفته بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه علامه در دفاع از راه و نهضت حضرت امام راحل همواره پیشقدم بود، اظهار کرد: علامه خطی را ابداع کرده بود تا رژیم منحوس پهلوی از جزئیات جلسات جامعه مدرسین مطلع نشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم علامه مصباح یزدی را چهره ای انقلابی در قبل از انقلاب یاد کرد و افزود: علامه با همان روحیه مبارزاتی پس از انقلاب نیز در خدمت حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هرکجا امامین انقلاب صلاح می دانستند، پای کار بود.

آیت الله رجبی با بیان اینکه مدت زمانی آیت الله مصباح یزدی نماینده امام در حزب موتلفه بود، خاطرنشان کرد: آنگاه که رهبر معظم انقلاب از شبیخون فرهنگی نسبت به مسئولین و جامعه هشدار می دانند، بیش از همه آیت الله مصباح به این امر لبیک گفت و در این خصوص تبیین و روشنگرهایی انجام داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علامه مصباح جهاد تبیین را با بالاترین توان، گسترده ترین دامنه و با منطق قوی انجام داد، بیان کرد: از آنجایی که آیت الله مصباح با همه توان خود به تبیین و روشنگری حوادث می پرداخت لذا بیشترین تهاجمات، تهمت ها و تخریب شخصیت ها نسبت به ایشان روا داشته می شد.

وی یادآور شد: در تاریخ انقلاب ما هیچکس به اندازه علامه مصباح مورد تهاجم قرار نگرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند این منطق قوی و مستحکم موجب حمله دشمن به ایشان گشت.

آیت الله رجبی با اشاره به وظیفه حوزه در تبیین راه علامه اظهار کرد: حوزه علمیه باید آثار ایشان را در متن درسی قرار داده تا شخصیت حوزویان با اندیشه ناب علامه رشد کند و اگر چه امروزه برخی از متون علامه متن درسی حوزه های علمیه است اما باید بیش از آن چیزی باشد که امروزه در دروس گنجانده شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان با بیان اینکه حوزه باید نظرات علامه را در صحنه جامه عمل بپوشاند، ابراز کرد: علامه نظرات بسیار ارزشمندی دارد که حوزه با بهره گیری از آنها می تواند در رشد و بالندگی خود از آنها استفاده کند، همچنین با اعمال اندیشه و نظرات آیت الله مصباح طبعاً تکریمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند، محقق می شود./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات