۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۵۷۹
امام جمعه بجنورد:

باید مراقب سایش‌های اعتقادی جوانان باشیم

باید مراقب سایش‌های اعتقادی جوانان باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدف دشمنان از بین بردن ارزش‌های دینی جوانان است؛ به همین دلیل باید مراقب سایش‌های اعتقادی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه اساتید طرح شجره طیبه صالحین، با بیان این‌که اسلام برای جوان ارزش بسیار زیادی قائل است، اظهار داشت: پیشرفت‌ها و رشد جامعه درگرو تربیت صحیح جوانان در مسیر اهداف عالی نظام اسلامی است.

وی با اشاره به نقش جوانان در جامعه اسلامی با بیان اینکه همواره در طول تاریخ جوانان، خط‌شکنان جبهه حق علیه باطل بودند، گفت: امروز لازم است برای غنی‌سازی جوانان درزمینهٔ معارف الهی برنامه‌ریزی شود؛ چراکه غنی‌سازی جوانان درزمینهٔ معارف الهی از ضرورت‌های کشور است

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: جوان از نگاه قرآن همان سبقت گیرندگان نهضت انبیا و خط‌شکنان و سنگرنشینان خط اول نهضت الهی هستند، به‌گونه‌ای که در روایات آمده همین جوانان با پیامبر اسلام (ص) پیمان بستند در حالی که شیوخ و بزرگان با ایشان مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت تربیت جوان انقلابی کارآمد که از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: نشان دادن الگوی صحیح به جوانان برای حرکت آن‌ها در مسیر تعالی و هدایت، یک ضرورت است و این امر از رسالت‌های اساتید حلقه‌های صالحین است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، افزود: برای این‌که بتوانیم از جوانان در آینده کشورمان به نحو شایسته استفاده کنیم، باید آن‌ها را غنی‌سازی کنیم تا ارزش آن‌ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خداوند منبع غنی است که اگر بتوانیم به آن متصل شویم وجودمان غنی خواهد شد، به‌گونه‌ای که طبق خطبه 175 نهج‌البلاغه اگر کسی می‌خواهد غنی‌سازی شود باید به قرآن پناه آورد، ازاین‌رو لازم است اساتید شجره صالحین در این زمینه همت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هدف دشمنان از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی جوانان است؛ به همین دلیل باید مراقب سایش‌های اعتقادی باشیم.

وی اظهار کرد: افزون بر این غرق نشدن در دنیا و روی برگرداندن از هواهای نفسانی و دنیوی هم می‌تواند انسان را غنی‌سازی کرده و به او در رسیدن به تعالی کمک کند./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات