۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۹۲۸۹۴
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف یکی از جلوه های ارادت ملت ایران به امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را یکی از جلوه های عرض ارادت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: فرهنگ وقف پشتیبان تروریج ارزش ها و پیام های عاشورا بوده است.
سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت درباره رابطه فرهنگ عاشورا و وقف، اظهار داشت: وقف در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسزایی داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گیلان با بیان این که فرهنگ وقف پشتیبان تروریج ارزش ها و پیام های عاشورا بوده است، اذعان داشت: ایثار و از خود گذشتگی از مهم ترین درس های عاشورا برای اجرای احکام اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، وقف را یکی از جلوه های عرض ارادت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: عشق و علاقه شدید مردم ایران به اهل بیت(ع) باعث شد که مردم از هر راهی ارادت خود را به ائمه اطهار(س) اثبات کنند که یکی از جلوه های بارز آن وقف است.

حجت الاسلام خوبرو همچنین اظهار داشت: در ماه های محرم و صفر می بینیم که جامعه اسلامی حیات دیگری پیدا می کند و محبت اهل بیت(ع) خود را به شکل برپای مراسم عزاداری در هر جایی از شهرها نشان می دهد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر رابطه پویایی اسلام و ماه های محرم و صفر، تصریح کرد: در ایران وقف یکی از راه های ابراز علاقه به ائمه(ع)، به ویژه امام حسین(ع) شده است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان با اشاره به اقدامات اوقاف گیلان به مناسب ماه محرم و صفر، اظهار داشت: طرح ویژه بصیرت افزایی بصیرت عاشورایی با بهره گیری از مبلغان و مداحان برجسته کشوری و استانی در بقاع و اماکن متبرکه استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مبلغان اعزامی، روحانیان مستقر در بقاع متبرکه و وعاظ برجسته استانی در بقاع متبرکه ضمن تبیین واقعه عاشورا و اجرای طرح بصیرت عاشورایی، کلاس های پرسش و پاسخ، آموزش احکام و تبیین مسائل روز جامعه و مهدویت برگزار می کنند.

حجت الاسلام خوبرو، استقبال جوانان از طرح بصیرت عاشورایی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به حضور جوانان در مجالس عزاداری امسال، طرح بصیرت عاشورایی با استفاه از وعاظ و روحانیان اعزامی از دفتر اعزام مبلغ سازمان اوقاف، در جهت تبیین ارزش های عاشورا و افزایش بصیرت و آگاهی جامعه نوجوانان و جوان به صورت جدی دنبال می شود.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان در پایان برپایی طرح اطعام به مدت 10 شب در حرم فاطمه اخری(س) رشت در راستای ترویج وقف، چاپ و توزیع دو هزار پوستر و حمایت مالی از هیات های مذهبی را از دیگر برنامه های اوقاف گیلان برشمرد و افزود: امسال همه بقاع و اماکن متبرکه گیلان علاوه بر برگزاری مجالس عزاداری، آماده استقبال از هیأت های مذهبی و دسته جات سوگواری هستند./950/پ202/الف
ارسال نظرات