۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۵۴۰۳۹
امام جمعه موقت کاشان:

ایمان واقعی سرمایه آخرت انسان است

ایمان واقعی سرمایه آخرت انسان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ایمان واقعی را سرمایه آخرت انسان دانست وگفت: در آخرت کسی رستگار است که دین واقعی داشته باشد و مومن واقعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در پانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی گفت: ایمان واقعی سرمایه آخرت انسان است.

وی افزود: در آخرت کسی رستگار است که دین واقعی داشته باشد و مومن واقعی باشد، برای اینکه انسان متدین و دیندار واقعی باشد حتما باید به لوازم دین که موضوعاتی است که خداوند در قرآن انسان را به واسط آن مورد خطاب قرار داده است عمل کند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه بهترین بندگان خدا مومنین هستند ادامه داد: خداوند در قرآن حدود ۹۰ مرتبه با تکرار «یا ایها الذین آمنو» بندگان مومن خود را با لحن بسیار محترمانه خطاب قرار داده است بطوریکه امام صادق (ع) می‌فرماید، لذت خطاب خداوند مشقت روزه را خنثی می‌کند.

وی همچنین به برخی آیاتی که به موضوع امامت و ولایت پرداخته است اشاره کرد و گفت: خداوند اطلاع از اولی الامر را در کنار اطاعت از خدا و رسول خدا قرار داده است و یکی از ویژگی‌های اولی الامر علاوه بر عصمت، مقام علم اهل بیت (ع) است، چرا که آنها راهنمای بشر هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: علم امام علم عادی نیست، علم الهی است که از خدا گرفته است و اکتسابی نیست و گرفتنی هم نیست، از این رو اختصاص به سن و سال خاصی هم ندارد و به هرکس بخواهد می‌دهد در هر رتبه و مرتبه‌ای و در هر سنی که باشد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید از آنچه در آسمان‌ها و زمین است اطلاع دارم، یادآور شد: آنچه امروز دانشمندان بعد از قرن‌ها مطالعه از علم ستاره شناسی می‌دانند تنها قطره‌ای از علم ستاره شناسی است و این در حالی است که امام صادق (ع) ۱۴۰۰ سال قبل می‌فرماید من آنچه در آسمان اول تا هفتم است آگاه هستم.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های امام معصوم موضوع ولایت تکوینی است و تمام عالم در اختیار اهل بیت (ع) است و هرکاری که اراده کنند می‌توانند انجام دهند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات