۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۵۳۹۳۵
امام جمعه موقت کاشان:

برای داشتن ایمان قوی باید به لوزام دین عمل کرد

برای داشتن ایمان قوی باید به لوزام دین عمل کرد
اصفهان -حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی تابلوهای راهنمایی صراط مستقِم اشاره کرد و گفت: هریک از «یا ایها الذین آمنوهای قرآن» یک تابلو راهنمای صراط مستقیم برای انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در سیزدهمین شب از ماه مبارک رمضان که در پایگاه شهدای ملامحسن فیض، مسجد آیه الله رضوی کاشانی برگزار گفت: برای داشتن ایمان قوی باید به لوزام دین عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه «یا ایها الذین آمنو» مانند تابلو‌های راهنمایی در جاده است که اگراننده رعایت کند سالم به مقصد خواهد رسید، افزود: دین نیز آدرس راه خدا و صراط مستقیم ست.

امام جمعه موقت کاشان به برخی تابلو‌های راهنمایی صراط مستقِم اشاره کرد و گفت: هریک از «یا ایها الذین آمنو‌های در قرآن»، یک تابلو راهنمایی در راه خدا و صراط مستقیم برای انسان است.

به گفته وی برای اینکه انسان بتواند سالم به مقصد برسد باید با هریک از این تابلو‌های راهنمایی آشنا باشد تا بتواند در این مسیر حرکت کند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از انسان‌های مومن نیز از مسیر صراط مستقیم منحرف می‌شوند و ریزش می‌کنند، همانگونه که در مسیر انقلاب نیز طی ۴۵ سال گذشته با وجود رویش‌ها ریزش‌های زیادی داشته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برخی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه مبارز بودند و زندانی شدند و شکنجه شدند، اما متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه راه دوام نداشتند و از مسیر انقلاب منحرف شدند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی افزود: شیطان قسم خورده است تا همه انسان‌هایی که در صراط مستقیم قرار دارند را منحرف کند و از چهار جهت حمله می‌کند، از این رو خطر انحراف برای همه انسان مومن که در مسیرصراط مستقیم حرکت می‌کنند وجود دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از راه‌های قرار داشتن در مسیر صراط مستقیم انجام واجبات و ترک محرمات از سوی والدین است تا فرزندان برای انجام به دستورات دین از والدین خود الگو بگیرند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برای اینکه انسان بتواند درمسیر الهی قرار داشته باشد باید از لقمه شبهه ناک و حرام پرهیز کند تا بتواند در مسیر صراط مستقیم قرار داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات