۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۷۵۳۷۳۹
امام جمعه موقت کاشان:

ایمان، تنها سرمایه انسان در آخرت است

ایمان، تنها سرمایه انسان در آخرت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ایمان را تنها سرمایه انسان در آخرت دانست و گفت: دین عوامل ترس و اضطراب و دلهره را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در هشتمین شب از ماه مبارک رمضان که در پایگاه شهدای ملامحسن فیض، مسجد آیه الله رضوی کاشانی برگزار شد، به نقش ایمان در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: دین و ایمان اصلی‌ترین و تنها‌ترین سرمایه آخرت انسان است.

وی ایمان را تنها سرمایه انسان در آخرت دانست و افزود: کسی که در قیامت دین واقعی، اعتقادات صحیح، عمل صالح و عمل براساس دستورات دین داشته باشد همه چیزی را دارد.

امام جمعه موقت کاشان به نقش اجتماعی و آثار فردی و روحی و روانی دین در زندگی دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: دین هم امنیت اجتماعی را به همراه دارد و هم امنیت روحی و روانی و آرامش برای انسان به همراه دارد.

وی زندگی در دنیا را در گرو آسایش و آرامش روحی دانست و گفت: در بهشت آسایش در حد غیر قابل درک و فهم است و آرامش روحی نیز در حد و اندازه بی نهایت و غیر قابل تصور است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: یکی از آثار دین آرامش فردی و امنیت اجتماعی در جامعه و امنیت روحی و روانی در انسان است، چرا که دین عوامل ترس و اضطراب و دلهره را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت کاشان از آرامش روحی و روانی به عنوان زدون عوامل دلهره و اضطراب نام برد و اظهار داشت: یکی از عوامل دلهره و اضطراب سوء سابقه است و انسان از کارنامه سیاه خود وحشت دارد.

وی با بیان اینکه دیندار واقعی و تربیت شده مکتب دین هیچگاه خود را در بن بست نمی‌بیند، اظهار داشت: انسان مومن و متدین و دیندار هیچ بن بستی برایش وجود ندارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات