۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۹۳۳۷
حجت الاسلام رضایی مطرح کرد؛

رسانه و هویت سازی از زن تراز

رسانه و هویت سازی از زن تراز
تهیه کننده برنامه های دینی در رسانه، نوع انتخاب فرم و بازنمایی شخصیت زن مسلمان در رسانه را بسیار مهم برشمرد و نگاه فعلی رسانه را نیازمند تصحیح دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله رضایی تهیه کننده برنامه های دینی در رسانه در نوزدهمین پیش نشست چهارمین کنفرانس بین المللی دین، فقه و قانون با عنوان «زن تراز انقلاب اسلامی در رسانه های جمهوری اسلامی» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: رسانه لزوماً برای کیفی سازی نیست و اصالتاً و ماهیتاً برای تکثر است و معمولاً برای اباحه گری نشر پیدا می کند.

وی با اشاره به حضور زن در اجتماع ابراز کرد: زن یک حرکت جوهری دارد که از درون رشد می کند و یک حرکت طولی و عرضی دارد که یک امتداد اصلی آن در حوزه تربیت و امتداد نسل می باشد و یک حوزه دیگر در بزنگاه هایی هست که جامعه به آن نیاز دارد مثلاً انحراف از حقیقت یا حضور بانوان در راهپیمایی های دوران انقلاب یا برخی از مشاغل.

حجت الاسلام رضایی با اینکه خداوند بحث اقتصادی و تامین معاش را از زن ساقط کرده است، اظهار داشت: چرا باید الگوی ما زن شاغل باشد، چرا باید زن استاد دانشگاهی باشد که برای تهیه مقالات و کتاب ها و تدریس ساعت ها و روزها باید زمان صرف کند، رسانه باید تکلیف خود را مشخص نماید و نگاهش را نسبت به الگوی زن تراز تصحیح نماید.

وی با اشاره به بازنمایی زن در رسانه های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: باید به انتخاب یک فرم و قالب مناسب برسیم، در حوزه طنز زن را همراه با قهقه با مردان وارد کردیم، در حوزه فیلم و سریال در دهه شصت با فیلم عقیق نگاه های اصیل تری به کارکرد زن داشتیم و بعد از مردسالار را ساختیم که آن مرد مقتدر یک زن مظلوم را می خواست که در واقع امتداد سریال عقیق بود اما بنظر بهترین حوزه فرمی حوزه نمایشی است.

تهیه کننده برنامه های دینی در رسانه ادامه داد: نوع انتخاب فرم ها مخصوصاً در حوزه های فاخر مثل سریال، نمایشنامه، رمان نویسی بسیار مهم است، نوع انتخاب فرم و بازنمایی شخصیت زن مسلمان به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه بازنمایی هویت همسری و مادرانه به نفع خود زن هست، تصریح کرد: خانواده را به نفع زن می بینم چرا که تظاهر و بازنمایی زن به تنهایی همیشه ابزار انگارانه شده است ولی وقتی در دل خانواده دیده می شود مستوری اورعایت می شود.

ارسال نظرات