۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۹۷۶
استاد حوزه علمیه قم:

واگذاری کارهای مردانه به زنان به نفع زنان تمام نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم زن تراز از نگاه اسلام را مجاهد حقیقی توصیف کرد و گفت: برخی از رفتارهای اجتماعی امروز در جامعه نسبت به زنان خیانت به شخصیت زن اسلامی است.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رامشک، ظهر امروز در محل سالن اجتماعات مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم، با اشاره به اینکه در طول تاریخ‌زن‌های بزرگی بوده‌اند که به تاریخ و بشریت خدمات ارزنده‌ای ارائه داده‌اند، گفت: این بانوان بزرگ از نگاه ایمان به بالاترین درجه ایمان و تعالی دست پیدا کردند که این می‌تواند برای بانوان جامعه با بسیار مؤثر و مفید واقع شود.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم دشمن با استفاده از ابرازهای مختلف در کمین بانوی تراز اسلامی است، گفت: در تبلیغات متعدد تلویزیونی شاهد آن هستیم که استفاده ابزاری از زنان را ترویج بدهند به‌نحوی‌که زن در پست‌ترین موقعیت اجتماعی قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام رامشک با اشاره به اینکه زن و مرد هرکدام رسالت ویژه خود رادارند، اظهار کرد: دشمن از برخی از احادیث و روایات ما می‌خواهد به نفع خودزن تراز اسلامی را زیر سؤال ببرد.
 
وی گفت: زن اگر در فضای دینی باشد و با تراز اسلامی رشد یابد تجربه تاریخ نشان داده است که قوی‌تر از مردان عمل می‌کند.
 
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم حضور زن را در کارهای علمی مورد نیاز جامعه را یک فریضه دانست و گفت: رمز تشخیص نفوذ دشمن در این جریان این است که دشمن می‌خواهد در جامعه کارهای اختصاصی مرد را به زن و بالعکس با نام اسلام به امت اسلامی تفهیم کند که این نقطه مقابل زن تراز اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام رامشک رفتار غلط تربیتی رایج در جامعه را یک سبک زندگی غربی دانست و گفت: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمودند هر چقدر مهدکودک در جامعه بیشتر شود به همان تعداد باید خانه سالمندان باید افزایش یابد.
 
وی کم‌محبتی مادران را در این جریان عامل اساسی این استدلال آیت‌الله جوادی آملی دانست و گفت: فرزندی که را پدر و مادر محبت نبیند در دوران پیری پدر و مادر عکس‌العمل او بر این موضوع فرستادن پدر و مادر به خانه سالمندان است./837/پ203/س
ارسال نظرات