۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۴۷۳۲۷

برنامه های علمی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» اعلام شد

برنامه های علمی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» اعلام شد
در دومین جلسه شورای علمی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» مقرر شد موضوعاتی مانند: فقه حکمرانی در رسانه‌های نوین، آداب امر به معروف در رسانه‌های نوین، مخاطب‌شناسی در رسانه‌های نوین در نشست های علمی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین نشست شورای علمی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با حضور اعضا در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه عیسی زارعی، دبیر اجرایی همایش با اشاره به تمدید مهلت دریافت چکیده مقالات تا دوم دیماه، از اضافه شدن دو بخش ویژه با عناوین «جستارهای علمی» و «فیلم‌جستار» به قالب‌های  قابل ارائه در همایش خبر داد.

زارعی از تصویب چندین عنوان کتاب جهت تألیف و ترجمه در همایش سخن گفت و اظهار داشت: برنامه‌ای تدارک دیده شده که علاوه بر جذب مقالات، تعدادی کتاب برای همایش تدوین شود. برخی عناوین که تاکنون مصوب شده است، عبارتند از: «راهنمای مطالعاتی دین، فرهنگ و رسانه های نوین» و «اخلاق در رسانه های نوین» و نیز «به‌کارگیری تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین» قرار است از زبان انگلیسی ترجمه شود.

در ادامه جلسه محسن کرمی دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: نزدیک 10 سال است که «جستارنویسی» در همایش‌های‌ معتبر بین‌المللی پذیرفته می شود، به این معنا که ایده یا طرح مسأله‌ای در حد دوهزار کلمه به دبیرخانه همایش ارائه می شود و سپس در داوری علمیت آن سنجیده می شود؛ ممکن است کسی وقت یا توان آن را نداشته باشد که ایده خود را تبدیل به مقاله ساختارمند کند، اما می تواند ایده خود را به صورت جستار مطرح کند.

وی در ادامه در خصوص فیلم‌جستار اظهار داشت: کلیپ و فیلم هایی را می توان به دبیرخانه همایش ارسال کرد که ساده‌ترین راه ساخت آن قرارگیری جلوی دوربین و حرف زدن است و برخی می توانند پاورپوینت خود را اضافه کنند.

در ادامه جلسه، در خصوص عناوین پیشنهادی اعضا در خصوص پنل‌ها و نشست‌های تخصصی، بحث و همفکری صورت گرفت. بازیهای رایانه ای و سبک زندگی، تلویزیون‌های تعاملی و سبک زندگی، رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی، فقه حکمرانی در رسانه‌های نوین، آداب امر به معروف در رسانه‌های نوین، مخاطب‌شناسی در رسانه‌های نوین، پیشران‌های آینده جریان رسانه‌ای، رسانه‌های نوین و تکثر قرائت‌های دینی، برساخت دین در عمل رسانه‌های نوین، معنا و چرخش‌های معنایی در رسانه‌های نوین از جمله موضوعات پیشنهادی برای برگزاری نشست علمی در همایش بودند.

ارسال نظرات