۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۴۶۳۱۵
با حضور وحید جلیلی صورت گرفت؛

پژوهش های 300 صفحه ای برای سریال های سیما

پژوهش های 300 صفحه ای برای سریال های سیما
حجت الاسلام داودآبادی با اشاره به گذشت یک سال از تأسیس «خانه خلاق فیلم‌نامه و فیلم دینی» از انعقاد قرارداد برخی از فیلمنامه های نوشته شده خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام داودآبادی مدیر «خانه خلاق فیلم نامه و فیلم دینی» دانشکده دین و رسانه عصر روز گذشته در نشست «فیلم‌نامه نویسان دینی» که با حضور وحید جلیلی قائم مقام رسانه ملی برگزار شد به تأسیس این خانه خلاق درسال گذشته و حمایت دکتر جلیلی و دکتر اکبری از فعالیت‌های آن، اشاره و اظهار داشت: بیش از ده طرح مصوب در قالب پنج کارگروه فعال در خانه خلاق داریم که برخی از آنها به مرحله قرارداد فیلمنامه رسیده و در فرایند نگارش قرار دارند و پژوهش برخی از  آنها به عنوان یک مرحله مهم در فرایند نگارش به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت  پژوهش فیلمنامه‌ای، اظهار داشت: در دوره‌های مدیریتی گذشته، فیلمنامه سریالی که گاه سه قسمت آن پخش شده بود برای ارزیابی پژوهشی فیلمنامه در دستور کار قرار می گرفت یعنی فرایند پژوهش امری فرمالیته بود. اما امروز پس از دوره تحول برای همه فیلم ها فرم پژوهش پر می شود؛ برای سریال ها نزدیک 300 صفحه پژوهش با روش علمی ارائه شده است؛ برخی از کارها نیز به سیناپس رسیده و طرح تفکیکی آن نوشته شده است.

عضو هیأت علمی دانشکده دین و رسانه با اشاره به حمایت های صورت گرفته از طرح‌های راهبردی تا قرارگیری در مرحله تولید، اظهار داشت: سعی کردیم در نگارش فیلمنامه‌ها محورهای 12گانه سند تحول را پوشش دهیم و تنوع محورها را لحاظ کنیم.

حجت الاسلام داودآبادی از نگارش فیلمنامه زینت کردستان که دارای طرحی راهبردی است خبر داد و افزود: شخصیت اصلی این فیلمنامه دختری از اهالی کردستان بوده که می تواند با اشاره به حوادث پس از فوت مهسا امینی سوژه خوبی برای تولید باشد.

ارسال نظرات