۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۲۱۲
مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

حفظ جزء ۳۰ از اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در مدارس بود

حفظ جزء ۳۰ از اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در مدارس بود
مسیب زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ میلیون مخاطب دارد، گفت: برگزاری حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در سال جاری بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد رضا مسیب زاده مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: نیروی انسانی محور تحول در جامعه است.

وی افزود: آموزش و پرورش با بیش از ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم می‌توان گفت به عنوان یکی از دستگاه‌های انسانی به شمار می‌رود و برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی از اتفاقات خوبی است که در سال‌های اخیر در این دستگاه انسانی تاثیر گذار رقم خورده است.

مسیب زاده برگزاری حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را از اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در سال جاری دانست و ابراز کرد: آموزش و پرورش امسال برای اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ با نهاد‌های مختلفی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته است.

مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ با نظارت وزیر آموزش و پرورش توسط مدیران کل این سازمان صورت گرفت ابراز کرد: حفظ موضوعی آیات که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود را در اولویت اقدامات خود قرار دادیم بر همین اساس از افراد و کارشناسان مربوطه استفاده کردیم.

وی محور فعالیت‌های آموزش و پرورش را با محوریت مدرسه دانست و اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش در اجرای این طرح قرار نیست در یک بازه زمانی یک ساله باشد و امید است این نهضت در سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

مسیب زاده در ادامه با اشاره به محوریت مدرسه، گفت: ما معتقد هستیم همه فعالیت‌ها باید در مدرسه و در فضای مدرسه باید صورت بگیرد از این رو طرح حفظ جزء ۳۰ را در مدرسه آغاز کردیم، همچنین فراگیری در عین اثر بخشی، توسعه مشارکت و مشارکت پذیری و اهمیت فعالیت‌های گروهی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نه می‌تواند و نه می‌خواهد که به تنهایی وظیفه تربیت دانش آموزان را بر عهده داشته باشد و در این امر همه باید این نهاد را یاری کنند./۸۱۳/پ202/ب1
تعداد بازدید : 8
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات