۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۹۰۳۲۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ساده زیستی مدیران کشور تنها در حد شعار باقی مانده است

ساده زیستی مدیران کشور تنها در حد شعار باقی مانده است
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که مسؤولان باید در عمل ساده زیست باشند، گفت: متأسفانه در کشور ما ساده زیستی مدیران تنها در حد شعار باقی مانده در حالی که بزرگان دینی ما در اوج سادگی و ساده زیستی بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه امروز در جمع خادم یاران افتخاری آستان مقدس رضوی شهرستان نکا با بیان این که خدمت به امام رضا (ع) توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم، گفت: جلوه‌های برکات و معنویت آن حضرت به طور حتم در زندگی فردی و اجتماعی کسانی که در این مسیر گام بر می‌دارند تجلی می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تغییر نام و انحلال برخی صندوق‌های قرض الحسنه که نام ائمه اطهار (ع) نامگذاری شده بود اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های بانک مرکزی عدم مدیریت و نظارت صحیح بر عملکرد این گونه صندوق‌ها بود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متأسفانه برخی صندوق‌های قرض الحسنه به نام ائمه اطهار (ع) کار‌های ناپسند بسیاری انجام دادند، افزود: باید هر مجموعه‌ای که به نام مطهر ائمه معصومین (ع) شکل می‌گیرد نظارت جدی شود تا خدای ناکرده از نام ائمه اطهار (ع) سوء استفاده نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در تشکیلاتی که اتصال به نام امام هشتم و آستان قدس رضوی است باید فرهنگ توحیدی و ولایت ملاک و معیار باشد، افزود: علاوه بر این باید در کنار توحید، ایمان به خدا و کفر به طاغوت هم باشد، چون تا کفر به طاغوت نباشد، ایمان به الله و ولایت مداری کامل نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هشتمین امام شیعیان در بالاترین سطح زی سادگی امامت را رعایت کردند، گفت: این سبک و شیوه زندگی باید الگوی برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه کارگزاران و مسؤولان باشد.

وی با بیان این که اگر مسؤولی در جامعه دینی اشرافی زندگی کنند این سبک زندگی به فرهنگی در جامعه تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیر در جامعه دینی باید همانند مردم زندگی کند تا بتواند در مسیر رفع آلام و مشکلات آن‌ها گام بردارد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که مسؤولان باید در عمل ساده زیست باشند، گفت: خیلی از کشور‌ها واقعاً ساده زیستی مدیران را عملاً اجرا می‌کنند، اما در کشور ما ساده زیستی مدیران تنها در حد شعار باقی مانده در حالی که بزرگان دینی ما در اوج سادگی و ساده زیستی بودند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید جریان مدیریت کشور به سمت سادگی پیش برود تا دامنه آن در میان مردم گسترش یابد، افزود: باید فرهنگ ولایت، فرهنگ توحید و فرهنگ ساده زیستی را با این شبکه‌ها ترویج کنیم./۹۵۰/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات