۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۳۳۰

افزایش 40 درصدی موقوفات در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از افزایش 40 درصدی موقوفات در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل خبر داد و گفت: مستندی 15 دقیقه‌ای از فعالیت‌های عمرانی اوقاف در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات ساخته خواهد شد.
اوقاف وقف امور خيريه

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهارداشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 72 فقره وقف جدید در استان انجام شده که این موقوفات در مقایسه با سال گذشته که تعداد آنها 46 فقره بوده، رشد 40 درصدی داشته است.

 

وی افزود: بیشتر وقف‌های انجام شده در استان جنبه قرآنی داشته و صاحبان موقوفات آنها را جهت انجام فعالیت‌های قرآنی وقف کرده‌اند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که خشکسالی موجب از بین رفتن بخش عظیمی از موقوفات در روستاها شده است، گفت: آبرسانی به موقاف و لایه‌روبی قنوات مهم‌ترین فعالیت انجام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه برای احیای موقوفات است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان این‌که 270 موقوفه در استان احیا شده و درآمد حاصل برای نگهداری و فعالیت‌های عام‌المنفعه در استان هزینه می‌شود، یادآورشد: فرهنگ وقف یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که گسترش آن در میان مردم موجب کاهش فقر، افزایش ثبات اقتصادی و تعدیل ثروت در جامعه می‌شود.

 

ساخت مستند 15 دقیقه‌ای فعالیت‌های عمرانی اوقاف در سال تولید ملی

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، همچنین از تولید مستند 15 دقیقه‌ای فعالیت‌های عمرانی اوقاف در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات در استان خبر داد و گفت: در این مستند فعالیت‌های عمرانی اداره کل اوقاف که در راستای افزایش تولیدات و بهره‌وری موقوفات انجام شده به تصویر کشیده شده است.

 

وی با اشاره به این‌که این مستند حاصل فعالیت یکساله کارکنان اداره کل اوقاف در راستای نهادینه کردن تولید ملی در موقوفات است و از شبکه استانی پخش خواهد شد، گفت: هدف از تولید این مستند، آشنایی مردم با اداره کل اوقاف و فعالیت‌های خیریه و خصوصا وقف است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی در پایان یادآور شد: استفاده درست از موقوفات مهم‌ترین رسالت اداره کل اوقاف و امور خیریه است که هم اکنون بیش از سال‌های قبل مورد توجه قرار گرفته است./932/ت302/ب

ارسال نظرات