۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۷۴۲

شبکه سامد در اداره کل اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ درخواست و شکایت های مردمی در خصوص وقف و امور خیریه از این پس از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت(سامد) پیگیری می شود.
شبکه سامد در اداره کل اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مسعود صباغیان، رئیس اداره بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: از دهم مردادماه مردم از طریق تماس با شماره 111، مراجعه حضوری به استانداری و مراجعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه می توانند مشکلات خود را در سامانه سامد ثبت کنند.
وی نحوه پاسخگوی به مشکلات از طریق سامانه را تشریح کرد و گفت: از هر طریق که مشکلات بیان شوند در سامد ثبت می شود و به هنگام ثبت یک کد رهگیری برای شخص عنوان می شود که از طریق آن می تواند از روند و پاسخگویی به مشکل خود مطلع شود.
صباغیان اظهار داشت: دبیرخانه اداره استان با استانداری دیگر فیزیکی نیست و از طریق شبکه سامد ارتباط دارند و با بعضی از ادارت کل استان و فرمانداری ها که در شبکه دولت تعریف شده هستند در ارتباط هستیم.
 
اولویت های اجرایی در ستاد عمران و آبادانی بقاع متبرکه بررسی می شود
منصور عرب، دبیر ستاد عمران و آبادانی بقاع متبرکه خراسان رضوی ابراز داشت: ستاد عمران و آبادانی بقاع متبرکه استان با هدف هماهنگی بین عوامل در جهت آبادانی و عمرانی بقاع تشکیل شد.
وی افزود: مسؤولیت ستاد با استانداری اداره فنی است و دبیری ستاد را اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دفتر فنی و عمران بر عهده دارد.
وی از دیگر اهداف ستاد را ایجاد بانک GIS بقاع متبرکه با تمامی مشخصات و پیگیری عملیات اجرایی موضوع بقاع و نظارت بر اجرای کار برشمرد.
وی گفت: منابع مالی این ستاد درآمد موقوفات متبرکه، اعتبارات استانی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمانهای ذیربط و خیرین و کمک های مردمی می باشد.
عرب یکی اولویت های این ستاد را تهیه سند اولویت های اجرایی بقاع متبرکه به تفکیک شهرستانها که شامل بررسی زیر ساخت های عمرانی و زیر بنایی بقاع متبرکه استان به تفکیک شهرستان، الویت بندی بقاع جهت اقدام عملیات اجرایی به تفکیک هرشهرستان، برآورد هزینه عملیات اجرایی که توسط ادارات مربوط به هر زیر ساخت صورت می گیرد.
وی در خصوص اعضای این ستاد گفت: اعضای ستاد به صورت ثابت و غیرقابل تغییر است و حکم اعضای ستاد توسط استانداری زده می شود.
دبیر ستاد عمران و آبادانی بقاع متبرکه استان ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، شرکت توزیع برق استان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرکت گاز استان، اداره برنامه ریزی شرکت مخابرات استان، شرکت و آب و فاضلاب روستایی، مدیر عامل مخابرات، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان، میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان، مسوول واحد تاسیسات دفتر فنی استانداری، مرکز بهداشت استان و نماینده مجمع خیرین مسکن ساز از اعضای این ستاد هستند.
 
محمد حسن مخلصی، معاون اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد: طی سال گذشته 130 مورد وقف به ثبت رسید که ارزش آن بالغ بر 200 میلیارد ریال بوده است./930/د101/ب
ارسال نظرات