۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۹۲۹۱۱
آیت الله مکارم شیرازی:

حرکت کاروان آزادی غزه در تاریخ ثبت خواهد شد / کاش با کاروان آزادی غزه همراه بودم

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کاروان آزادی غزه، ضمن تقدیر از این حرکت، محاصره غزه را موجب رسوایی بیش از پیش رژیم صهیونیستی دانست.
آيت الله مكارم شيرازي ديدار کاروان آزادي غزه با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در دیدار کاروان آزادی غزه با بیان اینکه هدف شما بسیار عالی و انسانی است از دیدار با اعضای این کاروان که با هدفی انسان دوستانه عازم غزه هستند، ابراز خوشحالی و خرسندی کرد و اظهار داشت: این حرکت شما در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد و بدانید این حرکت صددرصد انسانی برای نجات یک جمعیت مظلوم در دنیا منعکس خواهد شد.

وی افزود: اگر تاریخ تشکیل رژیم غاصب اسرائیل را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دانست که این رژیم رژیمی صددرصد غاصب است، آنها از آن طرف دنیا آمده اند صاحبان خانه را از خانه و کاشانه آواره کرده و در خانه های آنها سکنی گزیده اند و مشغول عیش و نوش خود هستند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: به عقیده ما این کار اسرائیل در محاصره غزه کار بسیار احمقانه ای است که آثار مثبتی نیز برای دنیای بشریت خواهد داشت، این کار سبب شده است رژیم صهیونیستی در تمام دنیا و میان تمام اقوام رسوا و سرافکنده شود.

وی یادآور شد: هیچ ملتی از ملل دنیا پیدا نمی شود که این عمل رژیم غاصب را محکوم نکند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اثر دیگر عمل احمقانه محاصره غزه از سوی رژیم غاصب صهیونیستی را ایجاد حلقه اتصالی بین اقوام و مذاهب مختلف عنوان کرد و افزود: زمانی مسئله اسرائیل صرفاً یک مسئله اسلامی عربی بود، بعد تبدیل به یک مسئله اسلامی اعم از عرب و غیر عرب شد اما در حال حاضر مسئله رژیم صهیونیستی یک مسئله جهانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل افراد آگاه پیش بینی می کنند مقدمات زوال رژیم غاصب صهیونیستی از این طریق فراهم می شود و این حرکت بسیار حساب شده، شجاعانه و مفید و مؤثر شما ان شاءالله یکی از عوامل سقوط رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: من آرزو می کردم می توانستم در جمع شما باشد و به سوی مقصدی که حرکت می کنید در جمع شما حضور داشته باشم. این حرکت شما یک حرکت اسلامی، عقلانی، مذهبی، عاطفی، منطقی و از همه جهت مثبت است.

وی ادامه داد: هرچند از لحاظ فیزیکی در جمع شما حضور ندارم اما قلب من در این سفر با شما همراه است و دعا می کنم این سفر برای جامعه بشریت و رسوایی غاصبان و حامیان رژیم اسرائیل مؤثر باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با آرزوی موفقیت و سربلندی برای کاروان اعزامی به غزه از ملیت های مختلف خاطرنشان کرد: شما نمونه هایی از بهترین انسان ها هستید که برای نجات بشریت از چنگال ظالمان و غاصبان حرکت کرده اید و امیدوارم در پناه لطف بیکران الهی موفق و سربلند و پیروز باشد.

وی افزود: این حرکت شما می تواند در سایر نقاط دنیا نیز برای سایر ملت های مظلوم اثرگذار باشد و این حرکت شما الگویی برای نجات بشریت از چنگال ظالمان و ستمگران خواهد شد و آرزو می کنم این حرکت شما به ضمیمه سایر حرکات زوال اسرائیل غاصب را در آینده نزدیک فراهم بسازد./924/پ201/ج

ارسال نظرات