۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۵۵۱
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

سپاه الگویی برای آزادی‌خواهان و محرومان جهان است

سپاه الگویی برای آزادی‌خواهان و محرومان جهان است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه تأسیس و خدمات سپاه پاسداران در سال‌های گذشته، گفت: تروریستی اعلام کردن سپاه، تلاشی مذبوحانه برای مقابله با این نهاد ظلم ستیز بین‌المللی است.

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در سالروز تأسیس سپاه پاسداران، با بیان تاریخچه‌ای از تشکیل این نهاد انقلابی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فعال شدن گروه‌های ضد انقلاب به ویژه با توطئه‌ای که از خارج به وسیله استکبار جهانی و حتی شوروی سابق از طریق گروه‌های چپ مارکسیست و سوسیالیست‌های داخل انجام شد بیم آن می‌رفت که این انقلاب هم مانند انقلاب مشروطه دچار مشکل شود؛ از‌این‌رو حضرت امام موافقت کردند که سپاه پاسداران تشکیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین، با نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافق بودند ابراز داشت: هر چند رزمندگان مؤمن و انقلابی که سپاه پاسداران را تأسیس کردند قبل از این هم دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی را وظیفه خود می‌دانستند اما با تأسیس این نهاد، کار این دوستان منسجم‌تر شد.

وی وظیفه سپاه پاسداران را نود درصد عقیدتی سیاسی و تنها حدود ده درصد نظامی و امنیتی عنوان کرد و گفت: به خاطر فعال شدن ضد انقلاب و حتی استکبار و جنگ تحمیلی، امام راحل تصمیم گرفتند که سپاه گسترش پیدا کند؛ بنابراین در سال 1364 نیروهای زمینی، هوایی و دریایی سپاه تشکیل شد.

کوثری با اشاره‌ای مختصر به بحث موشکی و خدمات ارزنده پدر موشکی ایران یعنی حسن تهرانی مقدم اظهار داشت: همانطور که در قانون اساسی آمده است نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان صلح در سیل، زلزله‌، واکسیناسیون، ساخت و ساز و موارد دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر انگیزه سپاهیان در خدمت‌رسانی به انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه از روز اول با کمترین امکانات و با تکیه بر خداوند متعال قدم در راه پیشرفت و توانمندی گذاشت و اکنون عملیات «وعده صادق» این نهاد انقلابی دنیا را به حیرت و شگفتی وا می‌دارد.

وی توانمندی سپاه در مقابله با استکبار جهانی را دلیلی بر سعی مذبوحانه ظالمان عالم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ارزیابی کرد و گفت: همه این کارها به این دلیل است که نتوانستند جلوی این نهاد ظلم ستیز بین‌المللی را بگیرند.

کوثری جبهه مقاومت را یکی از دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: ساخت پهپادها، موشک‌ها و ماهواره‌ها با چنین خلاقیت، ابتکار و نوآوری که شاهد آن هستیم حاصل زحمات جوانان سبزپوش این مرز و بوم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مردم عزیز هم قدردان این نهاد ارزشمند هستند و هم به شکرانه امنیت بالایی که از آن برخوردارند راه شهدا را به خوبی ادامه می‌دهند؛ امید است این نهاد انقلابی سرمشق و الگویی برای کشورهای مسلمان، آزادی‌خواهان، محرومان و مستضعفان جهان قرار گیرد.

ارسال نظرات