۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۹۲۴۲
کارشناس و فعال رسانه:

ارائه تصویر غلط از زن تراز بزرگترین دشمنی است

ارائه تصویر غلط از زن تراز بزرگترین دشمنی است
داوودی راهکار مقابله با الگوی زن تراز غربی را ایجاد حس باور و افتخار در زن ایرانی قلمداد کرد و مهم ترین مشکل رسانه را ارائه یک تصویر غلط از زن تراز برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا داوودی کارشناس و فعال رسانه در نوزدهمین پیش نشست چهارمین کنفرانس بین المللی دین، فقه و قانون با عنوان «زن تراز انقلاب اسلامی در رسانه های جمهوری اسلامی» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: جدای از اینکه آیا ما توانستیم زن تراز را در رسانه ارائه دهیم یا خیر، ابتدائاً براساس فرمایشات مقام معظم رهبری عرض می کنم که ماهیت زن آنچیزی است که درون خانواده دارد.

وی با بیان اینکه ما خودمان در تبیین زن تراز دچار بحران می شویم، افزود: غرب برای اینکه بتواند زن را بر اساس الگوی خودش ایجاد کند همان مسیر قدیمی طول تاریخش حرکت می کند.

داوودی با اشاره به اینکه فمنیست شکل می گیرد چون خواسته سرمایه داران را تامین می کند، تصریح کرد: چون حضور اجتماعی زن ابزاری برای کسب ثروت سرمایداران غربی است پس به زن می گوید آزادی و هویت تو در بیرون از منزل و فارغ شدن از نقش مادری و همسری است.

کارشناس و فعال رسانه اشاره ای به عدم تبیین صحیح در زن تراز کرد و گفت: وقتی نتوانیم زن تراز را براساس شاخص های اسلامی مطرح کنیم که تا امروز هم موفق نبوده ایم دچار بحران «ابَرزن» می شویم یعنی ما در رسانه خودمان وقتی به دنبال الگو سازی هستیم از الگویی سخن به میان می آوریم که عملاَ امکان پذیر نیست و این امکان پذیر نبودنش هیچ تحرکی را شکل نمی دهد.

وی با بیان الگوی زن تحصیل کرده استاد دانشگاه دارای سه فرزند، خاطرنشان کرد: این الگو برای نود درصد زنان جامعه قابل تصور نیست و نمی تواند به آن فکر کند و این الگوی امکان ناپذیری که ما در رسانه مطرح می کنیم موجب حس حقارت می شود.

داوودی با بیان اینکه ارائه تصویر غلط از زن تراز بزرگترین دشمن ماست، تاکید کرد: مهم ترین حربه ما برای مقابله با الگوی زن تراز در غرب ایجاد حس افتخار و باور به زن ایرانی است یعنی او را به این باور برسانیم که در هر موقعیتی که هست برای او کافی و قابل افتخار می باشد.

وی با بیان اینکه غرب می گوید تو زیبا نیستی پس کالاهای خود را با این روش به فروش رسانده است، ادامه داد: این حس عدم کفایت و حقارت می باشد که زن را به سمتی می برد که مخالف هویتش عمل کند و معتقدم این موضوع را باید در رسانه برجسته کنیم.

ارسال نظرات