۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۴۷۱۲۱
در جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

بررسی اساسنامه موسسه جهانی اميرالمومنين

بررسی اساسنامه موسسه جهانی اميرالمومنين
يكصدو پنجاهمين جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور آیت الله جزائری و رئیس شورا حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا با موضوع بررسی اساسنامه موسسه جهانی اميرالمومنين(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين حمید پارسانیا در ابتدای نشست ضمن تبریک پیروزی مردم غزه و رزمندگان فلسطین و مقاومت آنها در برابر وحشيانه ترين حملات رژیم جعلي اسرائيل، به موضوع جلسه اشاره و اظهار كرد: از آنجایی که ماهیت موسسه جهانی امیرالمؤمنین(ع) حوزوی است، پیش نویس اساسنامه اش در شورای تخصصی حوزوی بررسی و بعد از بحث و‌تبادل نظر و بررسی نقطه نظرات اعضای مجمع برای بررسی و تصویب خواهی در شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.حجت الاسلام والمسلمين  عباس ابراهیمی دبیر شورای تخصصی حوزوی نيز در اين نشست ضمن تجليل از خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و اجتماعی آیت الله جزائری، به ارائه گزارشی از نکات و ملاحظات کارشناسی اولیه  در این رابطه پرداخت.

آیت الله جزائری نيز در بخشي از اين جلسه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه، دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) و فعالیت‌های رسانه ای پرداخت و بیان كرد: حوزه علمیه درحال حاضر 17 هزار طلبه دارد که برای استان خوزستان بسیار تعداد خوبی است. همه اینها از برکت انقلاب و امام راحل و مقام معظم رهبری است. دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیز حدود 12 سال در حال فعاليت است و به جذب جوانان غیرطلبه اقدام می‌کند.

در ادامه؛ اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات خود پیرامون پیش نویس اساسنامه موسسه جهانی امیرالمومنین علیه السلام تبادل نظر كردند.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای شورای تخصصی حوزوی پیرامون انتخاب و ترکیب اعضای گروه گسترش و برنامه ریزی مراکز و موسسه های آموزشی و پژوهشی خاص (موسسات حوزوی – دانشگاهی)، اعضای حقوقی و حقیقی این گروه برای دوره جدید برای مدت دو سال انتخاب شدند.

ارسال نظرات