۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۶۵۷۴
معاون فناوری و نوآوری وزرت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در قم

تشکیل دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در قم
علی‌نژاد گفت: پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزرت علوم، تحقیقات و فناوری محمد علینژاد در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم که برگزار شد با اشاره به اینکه در سطح کشور 54 پارک علم و فناوری داریم اظهار داشت: از این تعداد 29 پارک استانی و 13 پارک دانشگاهی هستند و برخی نیز در مجموعه‌های مختلف مانند جهاد دانشگاهی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در این پارک‌ها 12 هزار واحد فناور داریم افزود: در این واحدهای فناور 109 هزار نفر به ‌صورت رسمی شاغل هستند و از 9 هزار و 300 شرکت دانش‌ بنیان، تعداد دو هزار و 300 شرکت در خود پارک‌ها مستقر هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این پارک‌ها زیست بوم فناوری و نوآوری در هر منطقه و موضوعات مشخصی را ساماندهی می‌کنند عنوان کرد: این پارک‌ها اقداماتی ازجمله خلق، ایجاد، راه‌اندازی و کمک به شرکت‌ها، پوشش دادن به نیازهای فناورانه و نوآورانه مناطق، بهبود وضعیت اقتصاد دانش بنیان در آن حوزه را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که در مجموعه وزارت علوم برای موضوعات اساسی و مهم کشور دبیرخانه ملی تشکیل دهیم خاطرنشان کرد: طی این فرآیند یکی از پارک‌های علم و فناوری را به عنوان محور و دبیرخانه اصلی این موضوع انتخاب می‌کنیم و در این فرآیند تلاش داریم تمام شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در آن حوزه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دبیرخانه مربوطه متصل کنیم.

تشکیل دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در قم

علی نژاد با بیان اینکه قطب‌ها، گروه‌ها و دانشگاه‌های تخصصی آن حوزه شناسایی شده و متناسب با نیازهای کشور، برقراری ارتباط صورت ‌می‌گیرد، ابراز کرد: با این اتفاق راهبری و هدایت حل مسئله انجام خواهد شد و محور فناوری، نوآوری و دانشی آن موضوع مشخص خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ورودهایی به حوزه علوم انسانی و اسلامی داشته‌ایم یادآور شد: در این عرصه به صنایع نرم و خلاق پرداخته شده است ولی به صورت جامع به آن توجه نشده است.

علی‌نژاد بیان داشت: در کشور نسبت به موضوع علوم انسانی و اسلامی کمی عقب هستیم و تلاش داریم اثبات کنیم این حوزه‌ درکنار ظرفیت‌های بنیادین، تولیدکننده و خلق کننده موضوعات جدید هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی انتخاب شده است و این دبیرخانه موضوعاتی ازجمله مسئله شناسی، شبکه‌سازی، ایجاد تحرک در عرصه اقتصاد دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی، هدایت و جهت‌دهی تسهیلات را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات