۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۹۹۰۳
با تاکید بر تحول در علوم انسانی؛

پایگاه مجازی نقطه عطف راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه مجازی نقطه عطف به منظور گرایش دانشجویان کشور به علوم انسانی اسلامی راه اندازی شد.
نقطه عطف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه مجازی نقطه عطف به منظور گرایش دانشجویان فنی، پزشکی و پایه به علوم اسلامی و انسانی و هدایت این جریان در مسیر ایجاد تحول در علوم انسانی و تولید مدل های اسلامی، ایرانی اداره حکومت بر پایه روش اجتهادی راه اندازی شد.

این پایگاه از بخش های گوناگونی مانند ایده، مخاطبان، مساله ها، محورها، مرحله ها و دستاورد تشکیل شده است.

در بخش ایده می خوانیم: در میان دانشجویان رشته های فنی، پزشکی و پایه، عده کثیری هستند که خواه بنا به تغییر علاقه و سلیقه و خواه بنا به احساس تکلیف و وظیفه پس از چند سال تحصیل در رشته های فنی، پزشکی یا پایه - که اینجا از آنها به "دانش های تجربی یاد می کنیم ،احساس می کنند که مسیر تحصیل شان، محتاج بازنگری است و با جستجویی که در رشته های دانشگاهی می کنند این امر برایشان مسجل می شود که زمینۀ تحصیلی دیگری وجود دارد که لازم است در آن وارد شد.

این در حالی است که هر ساله بر تعداد دانشجویانی که دست به چنین تغییر رشته ای می زنند افزوده می شود و در عمل نیز هیچ سامانه ای متولی ساماندهی این نابسامانی نیست. و چنین که پیش می رود نادیده گرفتن این جریان چه از طرف مسئولین و نهادهای مرتبط و چه از طرف بدنه دانشجویی اصلا به صلاح نیست. این تصمیم را می توان هجرت نامید. هجرت از حوزه دانشهای تجربی به حوزه علوم انسانی.

در بخش مخاطبین، سه دسته جزء مخاطبین این پایگاه معرفی شده اند که دانشجویان و فارغ التحصیلانی که درمقطع کارشناسی در حوزه دانش های تجربی تحصیل کرده اند و برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد قصد انتخاب یکی از رشته های مرتبط با دانش های حکومتی (رشته های علوم انسانی- اسلامی) را دارند، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که در حوزه عوم انسانی تحصیل کرده اند وبا توجه به رفع نیازهای انقلاب اسلامی، نسبت به تحول در علوم انسانی و مسئله جنبش نرم افزاری دغدغه مند هستند و دسته آخر دانشجویان و فارغ التحصیلانی که مسیر اجتهاد و روش فقه را طریق رفع نیاز های نرم افزاری انقلاب و ضرورتی برای ایجاد تحول در علوم انسانی می دانند.

در بخش مساله های این پایگاه مجازی، مسائل به تفکیک برای سه دسته مخاطبین و بخشی برای عموم درج شده است.

در بخشی با عنوان نویسه های نقطه عطف می توانید مقالاتی با عنوان مهندسی فرهنگی، سکولاریسم در دانشگاه ها و حوزه یا دانشگاه، مساله این است قرار داده شده است.

علاقمندان می توانند برای مشاهده پایگاه اطلاع رسانی نقطه عطف به نشانی
http://n-atf.ir مراجعه کنند. /909/پ202/ع




ارسال نظرات