۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۴۵۳۴۰
رئیس دانشکده دین و رسانه مطرح کرد؛

پاسخ گویی به چالش های رسانه های امروز در همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»

پاسخ گویی به چالش های رسانه های امروز در همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»
عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با اعلام خبر برگزاری همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» از ضرورت پرداخت علمی به مسائل، چالش و مبانی رسانه های نوین در نسبت با دین و فرهنگ سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» ظهر امروز در نشست خبری این همایش که در دانشکده دین و رسانه برگزار شد اظهار داشت: رسانه های نوین، رسانه های اجتماعی و رسانه های تعاملی یکی از مهم ترین پیوست های زندگی همه ما شده است و از سویی دیگر فهم دقیق تأثیر و تأثر این موضوع با مباحث دینی یکی از دغدغه های موجود است.
وی در ادامه از مشورت های صورت گرفته با اساتید، دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی در خصوص دغدغه نسبت دین و رسانه های نوین خبر داد و افزود: با مشارکت دانشجویان، اساتید و محققان می توان به سؤالاتی در خصوص ارتباط رسانه های نوین با دین، حفظ ارزش های دین توسط رسانه های نوین، روش شناسی مطالعات و مباحث گسترده ای دیگر پاسخ داد و این همایش برای این امر تدارک دیده شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با اشاره به استقبال مراکز دانشگاه از برگزاری این همایش اظهارداشت: تلاش داریم که بعد علمی همایش و قوت آثار برجسته شود تا بتواند به سؤالات مهمی در حوزه دین و رسانه های نوین پاسخ دهد؛ این همایش به صورت ملی برگزار می شود اما تلاش دارد که از اشخاص و اساتید بین المللی هم در خلال برگزاری همایش استفاده کنیم.
وی از ارجاع تحقیقات این همایش به صفوف اجرایی به خصوص سازمان صداوسیما خبرداد و تأکید کرد: دبیری علمی این همایش بر عهده محسن کرمی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه صداوسیما بوده و دبیری اجرایی آن نیز به عهده دکتر عیسی زارعی، معاون پژوهش دانشکده دین و رسانه است.
اکبری در پایان خاطرنشان کرد: مجوزهای علمی و پژوهشی این همایش از وزارت علوم اخذ شده است و در پایگاه ISC نیز استناد خواهد داشت.

ارسال نظرات