۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۳۸۷۹۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

ضرورت دفاع از دین و اطاعت از دستورات خداوند

ضرورت دفاع از دین و اطاعت از دستورات خداوند
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه گفت: انسان باید والدین و خانواده و اموال خود را دوست داشته باشد اما این محبت نباید مانع دفاع از دین خدا و سرپیچی از دستورات خداوند بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حرم زینبیه اصفهان، با بیان اینکه کسی که محبت امام حسین(ع) را دارد اجازه محبت به گناه را ندارد، گفت: کسی که محبت امام حسین(ع) را دارد باید دوستان خداوند را دوست بدارد و با دشمنان خداوند دشمنی داشته باشد.

وی ادامه داد: درس دوم کلاس محبت این است که مردم را دوست داشته باشیم اما اسیر حرف مردم نباشیم، یعنی آنقدر اسیر مردم نباشیم که نتوانیم به حرف مردم گوش نکنیم، اگر فقط به حرف مردم گوش کنیم و نخواهیم مردم را ناراحت کنیم ممکن است پا روی حکم خدا بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه باید خانواده و نزدیکان و اموال خود را دوست داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اما دوست داشتن ما نباید در این حد باشد که وقتی خداوند لازم دارد که از اینها بگذریم نتوانیم این کار را انجام دهیم. خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرموده است به مردم بگو اگر وقت یاری دین خدا رسید باید از اینها بگذرید.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد بخاطر پدر و مادر نافرمانی خداوند را انجام بدهد، تصریح کرد: انسان باید پدر و مادر و همسر و فرزندان خود را دوست داشته باشد اما نه بیشتر از خداوند و دین خداوند، امام حسین(ع) حضرت علی اکبر را بسیار دوست داشت اما چون دین خدا در خطر بود ایشان را به میدان نبرد فرستاد.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار کرد: اگر دین خود را برای فرزندان و خانواده بگذاریم روز قیامت آنها از ما دفاع نخواهند کرد، باید خانواده خود را دوست داشته باشیم ولی نه بیشتر از دین خداوند و حتی شاید لازم بشود در مقابل والدین بخاطر دین خداوند ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: برادر و خواهرها باید یکدیگر را دوست داشته باشند، این موضوع در اسلام خیلی سفارش شده است، اما نباید این دوست داشتن برادر و خواهر موجب بشود که کسی خدمت به دین خدا نکند، انسان باید همسر خود را دوست داشته باشد و دائما به او ابراز علاقه کند، اما این علاقه نباید مانع خدمت به دین خدا و دفاع از اسلام بشود، محبت حسینی اینگونه است که بخاطر همسر خود دست از خداوند بر نداریم.

وی به توصیه اسلام در خصوص حفظ مال و محترم شمردن آن اشاره کرد و گفت: خداوند نمی‌خواهد ما مال خود را از دست بدهیم و حتی برای حفظ مال می‌توانیم نماز خود را بشکنیم، اما همین خداوند که این دستورات را می‌دهد به ما دستور داده است که از مال خود خمس و زکات پرداخت کنیم تا دین خود را حفظ کرده باشیم و اگر کسی خمس و زکات ندهد دینش او ناقص است.

استاد حوزه علمیه در ادامه اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید باید خمس مال خود را پرداخت کنید، خداوند دستور داده است که کاسبی و تجارت را دوست داشته باشید اما وقتی که باید بخاطر نماز کاسبی را رها کنید این کار را انجام بدهید، کاسبی و تجارت ما نباید باعث غفلت از خداوند و دستورات دین خداوند بشود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات