۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۵۶۵۹۳
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خبر داد؛

افتتاح تله کابین و آکواریوم بزرگ قم در آینده نزدیک/ شهر قم تبدیل به قطب گردشگری شده است

افتتاح تله کابین و آکواریوم بزرگ قم در آینده نزدیک/ شهر قم تبدیل به قطب گردشگری شده است
جوادی گفت: اتفاق های بزرگی در آینده رقم خواهد خورد و به زودی تله کابین و آکواریوم بزرگ شهر قم در بوستان خضر را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام جوادی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در مراسم بازدید خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه قم از پروژه تفریحی گردشگری «سرزمین شادی» واقع در بوستان فدک برگزار شد با اشاره به این که شهر قم با محدویت های آب و خاک مواجه است اظهار داشت: به حمدالله پارک های شهری قم به جایگاه خیلی خوبی رسیده است.

وی افزود: تا به امروز حدود 400 بوستان شهری را توانستیم در اختیار شهروندان قمی قرار دهیم و شهر قم در سرانه فضای سبز در کشور، در بین همه کلان شهرهای کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

بازدید اصحاب رسانه از پروژه تفریحی گردشگری «سرزمین شادی»

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم بیان داشت: یکی از مطالبات جدی مردم، بحث اماکن تفریحی بود و در سال 1394 تنها شهربازی شهر قم، شهر بازی 72 تن بود که وضعیت خوبی نداشت که این مسئله نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی افزود: این امر سبب شد تا شهرداری قم بلافاصله بحث توسعه اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری را در دستور کار مدیریت شهری قرار دهد و در این راستا سورتمه و شهربازی بوستان علوی، شهربازی بوستان غدیر، باغ پرندگان و ... افتتاح شد و از این به بعد نیز شهربازی بوستان فدک در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

جوادی خبر داد: اتفاق های بزرگی در آینده رقم خواهد خورد و به زودی تله کابین و آکواریوم بزرگ شهر قم در بوستان خضر را افتتاح خواهیم کرد و می توان گفت شهر قم تبدیل به قطب گردشگری شده است.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: اتفاق استثنایی در قم، افتتاح بوستان 1000 هکتاری در آینده است که تا به امروز حدود 400 هکتار آن در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است.

جوادی با اشاره به مدیریت پساب ها در استان قم بیان داشت: ما با استفاده از روش های جدید و نوین آبیاری، توسعه فضای سبز را رقم زدیم و شهر قم از جمله شهرهایی است که از پساب شهری استفاده می کند.

بازدید اصحاب رسانه از پروژه تفریحی گردشگری «سرزمین شادی»

وی افزود: امروزه حدود 100 لیتر در ثانیه پساب تصفیه شده برای فضای سبز جنگلی شهر قم استفاده می کنیم که در آینده نزدیک این میزان را به حدود 300 لیتر در ثانیه رسانده و فضای شهر قم را برای همیشه بیمه خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: تلاش ما این است که به سمت شهر سبز حرکت کنیم و به همین منظور نیز باغ گیاه شناسی بزرگی را در کنار بزرگراه آیت الله بروجردی ایجاد کردیم که یک مجموعه تفریحی، گردشگری و علمی است و در حال ساخت و تکمیل می باشد.

جوادی ابراز کرد: در سطح شهر قم باغچه های متنوع و مختلفی جمعا به طول حدود ۷۰۰ کیلومتر ایجاد کردیم و بودجه فضای شهر را تا 20 برابر افزایش دادیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار داشت: شهربازی «سرزمین شادی» را نمی توان بازسازی عنوان کرد بلکه از نو ساخته شده است و هزینه های بسیاری برای ساخت و تکمیل آن صرف شده است.

ارسال نظرات