۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۵۶۶۹۰
مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ تشریح کرد؛

برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی استان قم

برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی استان قم
 مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ با اشاره به برگزاری حدود ۴۰ برنامه در طول دهه کرامت از اطعام ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای در نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های خدمت رضوی استان قم، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) عنوان کرد: دهه کرامت، دهه فجر آستان قدس رضوی است و لذا ما اهتمام داریم درخشان ترین خدمات را به مردم ارائه کنیم. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ با اشاره به شعار محوری دهه  کرامت « ما با شما سربلندیم» گفت: شعار دائمی کانون‌های خدمت رضوی این است که «همه خادم الرضاییم»، مخاطب این شعار گسترده است؛ زیرا همه در خدمت به امام رضا(ع) به نفع مردم و به ویژه محرومان مشترک هستیم.

وی تاکید کرد: برپایی محفل جشن هیات خادم یاران رضوی، برگزاری آیین شادی پیمایی و شکرگزاری خادم یاران، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عیون الاخبار الرضا(ع)، برگزاری دو اردوی نذر شفا با هدف توجه به سلامت خانواده‌های کم برخودار و تکمیل زنجیره درمان، برپایی چایخانه سیار در میدان آستانه، برپایی نمایشگاه سرای خاتون در شهرک فاطمیه با هدف معرفی مشاغل خانگی بخشی از اقدامات  کانون های خدمات رضوی قم در دهه کرامت است. 

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه مسئله جمعیت چندین سال است که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: دوره تخصصی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت از سوی آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است که آموزش تخصصی برای جمعیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت در دهه کرامت برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه پزشکان خادمیار رضوی یک روز از دهه کرامت را به صورت رایگان خدمت رسانی خواهند کرد، افزود: بسیاری از ما نقطه عطف زندگی خود را به برکت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) داریم. 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ با اشاره به اینکه در راستای ازدواج پایدار نیز طرح سبک زندگی رضوی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: کانون مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی نیز در مناطق مختلف استان قم طرح‌های همسرداری، آموزشی و مشاوری را برگزار می‌کنند. 

حجت‌الاسلام تکیه‌ای یادآور شد: آزادی ۸ زندانی که صرفا دین مالی دارند با مشارکت خیرین و خادمیاران رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است؛ سعی داریم که ادامه ارتباط با خانواده‌های این زندانیان را حداقل به مدت یکسال داشته باشیم. 
 
وی عنوان کرد: کاروان دو چرخه سواری از حرم تا حرم ۲۴ اردیبهشت ماه توسط کانون ورزش خادمیاران رضوی تدارک دیده است و شرکت برای عموم آزاد است؛ همچنین ابتدای دهه کرامت کاروان دوچرخه سواری از قم تا مشهد را خواهیم داشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ گفت: طرح سپاس معلم و تقدیر از کارگران نمونه با میزبانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای گفت: برگزاری یاد یاران ویژه برنامه تجلیل از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس به همراه غبارروبی مزار شهدا در بهشت معصومه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گسترش شبکه خدمت رضوی در سراسر کشور، تصریح کرد:  در مجموع ۴۹ کانون خادمیاری رضوی در قم داریم که در زمینه های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کنند که از جمله آنها می توان به  کانون آموزش، تعلیم و تربیت، سلامت، تبلیغ، ایثار و شهادت، خانواده و بانوان تا عرصه‌های حقوقی و امر  زیارت اشاره کرد.  

مدیر کانون‌های خدمت رضوی قم‌ افزود: همه امتیازی که در این شبکه وجود دارد این است که در قبال خدمتی که به محرومین ارائه می‌دهند، کشیک خدمت در حرم امام رضا(ع) می‌گیرند و ما نیز اهتمام داریم در دهه کرامت بهترین و درخشان ترین خدمات را به عنوان نمونه‌ای از خدمات کل سال انجام دهیم.

ارسال نظرات