۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۳۲۴۸۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

آثار و برکات اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی

آثار و برکات اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی
حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به آثار و برکات اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره)، گفت: روز قدس باعث شد مسئله فلسطین به یک مسئله عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در مراسم وحدت علمای اهل تسنن و شیعه خراسان شمالی، اظهار داشت: شاید در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ شمسی مطابق با سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری وقتی امام خمینی کبیر، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کرد کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به یک جریان مستمر جهانی علیه صهیونیسم جهانی شود.

وی افزود: اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد برکات بسیاری از رهگذر این یوم القدر در جهان اسلام جریان یافته است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مسئله فلسطین تبدیل به یک مسئله سیاسی در میان سیاستمداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند شده بود.

وی ادامه داد: خاص شدن مسئله فلسطین به‌عنوان یک مسئله سیاسی این خطر را داشت که این قدرت‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند مسئله فلسطین را به‌مرور پاک کنند و فلسطین به‌خودی‌خود از اذهان عمومی جهان پاک می‌شد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: اما روز قدس باعث شد این مسئله به یک مسئله عمومی تبدیل شود چراکه هرسال مسلمانان برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند که این امر باعث می‌شود مسئله فلسطین مردمی بماند و کسی دیگر نتواند آن را از اذهان پاک کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین برکات اعلام روز جمعه آخر رمضان به‌عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود تبدیل به یک مسئله اسلامی و یک موضوع انسانی و بشری شد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: امروزه می‌بینیم که در روز جهانی قدس پیروان همه ادیان و بخش زیادی از آزادیخواهان جهان با هر ایده و مذهب و دین به بزرگداشت این روز اهتمام می‌ورزند.

وی ادامه داد: روز قدس نمی‌گذارد مسئله فلسطین فراموش شود و هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام در اذهان عمومی ماندگار می‌شود

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هرچه کشورهای استعماری و به‌خصوص ایالات‌متحده تلاش می‌کنند که فلسطین را در اذهان پاک کنند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در فضایی معنوی برای مسلمانان، این مسئله دوباره زنده و یادآوری می‌شود و آن را تبدیل به مسئله اول جهان می‌کند و می‌بینیم که هرچه می‌گذرد این مسئله پرشورتر و فراگیرتر می‌شود.

سید قوام صفوی

هادی رحیمی
ارسال نظرات