۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۶۲۳۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نهادهای آموزشی نباید به حیاط خلوت جریان نفوذ تبدیل شود

نهادهای آموزشی نباید به حیاط خلوت جریان نفوذ تبدیل شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با انتقاد از اجرای بی سرو صدای سند ۲۰۳۰ در دستگاه تعلیم و تربیت کشور گفت: نهاد‌های آموزشی نباید به حیاط خلوت جریان نفوذ تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با انتقاد از اجرای بی سرو صدا سند 2030 در دستگاه تعلیم و تربیت کشور، گفت: ترویج مسائل غیر اخلاقی و در تضاد با مفاهیم دینی کشور در این سند مورد توجه جدی است.

وی با بیان این که وقتی ما در وزارت آموزش و پرورش اسناد بالادستی داریم چه نیازی به اجرای شیوه های غربی تعلیم و تربیت در فضای آموزشی کشورمان است، افزود: آنچه کشورهای غربی به دنبال آن هستند بی هویت کردن جوان ایرانی و سوق دادن آنها به سمت فساد و بی بندوباری است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که سند 2030 در تضاد با مبانی دینی و قانونی کشورمان است، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی ها در این کشور بدون توجه به قانون و مبانی اسلامی حاکم بر کشورمان، پیاده نظام دشمن شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که 2030، فرهنگ دینی و ارزش های انقلابی جامعه را در هدف قرار داده است، گفت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی جامعه با تکیه بر این سند ننگین است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که حذف مفاهیم دینی و انقلابی از متون درسی دانش آموزان در دستور کار دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش دشمن در این سند تثبیت نگاه ضد دینی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموزش های غیر اخلاقی که در این سند مطرح شده است با هیچ یک از اصول دینی و اخلاقی کشورمان سازگار نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی که اجرای این سند در دستگاه تعلیم و تربیت را امضاء کردند گویا هیچ اطلاعی ازقوانین و مقررات کشور نداشتند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که اجرای این سند در کشور با هر نیت و شیوه ای را خیانت به انقلاب و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: نباید پس از رهنمودهای روز گذشته مقام معظم رهبری در این خصوص دوباره زمزمه هایی درباره اجرای این سند در اطراف به گوش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که وجود چنین اسنادی در حوزه آموزشی کشور نشان دهنده تحرک شدید جریان نفوذ در بدنه دولت است، بیان داشت: نهادهای آموزشی به ویژه دستگاه تعلیم و تربیت نباید به حیاط خلوت جریان نفوذ تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در سند 2030 به دنبال ترویج نگاه غربی در فضای آموزشی است، خاطرنشان کرد: 2030 سنند روشنی از توطئه دشمن برای ضربه زدن بهه اعتتقادات دینی جوانان کشورمان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای این سند ماهیت ما را تغییر خواهد داد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد جریان نفوذ در کشور تا این حد پیش روی کند که یک سند خطرناک و ضد دینی را تا مرحله اجرا در سیستم آموزشی کشور پیش ببرد./950//310/خ

ارسال نظرات