۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۳۱۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

۲۰۳۰، سند روشنی از نفوذ جریان غرب گرا در بدنه تصمیم گیری آموزشی

۲۰۳۰، سند روشنی از نفوذ جریان غرب گرا در بدنه تصمیم گیری آموزشی
مازندران - حجت الاسلام صادقی سند ۲۰۳۰ را اقدام عملی و روشن جریان غربگرا در بدنه تصمیم سازی نهاد‌های مهم آموزشی برای تضعیف ارزش‌های دینی و انقلابی دانست.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سند 2030 بر ضرورت اهتمام جدی مسؤولان آموزش و پرورش نسبت به جلوگیری از اجرای این سند تأکید کرد.

وی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته را فصل الخطاب دانست و با بیان این که این سخنان مهم اتمام حجتی با همه دست اندرکاران آموزشی کشور بود، بیان داشت: پس از این تذکر جدی مقام معظم رهبری هیچ کوتاهی و قصوری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این که سند 2030 در واقع یک حرکت قهرقرایی است و هر جامعه ای این سند را اجرا کند نشان دهنده عقب ماندگی آن جامعه است، افزود: به طور حتم اجرای پیدا و پنهان این سند در دستگاه تعلیم و تربیت کشورمان، نوعی خیانت در حق فرزندان این مرزوبوم است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اجرای سند 2030 خیانت در حق آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی است، خاطرنشان کرد: معتقدین به تفکر اسلامی و تمدن ایرانی هرگز نباید زیر بار سند سراسر خیانت آلود بروند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که زمانی که ما قرآن و سیره اهل بیت(ع) داریم چه نیازی به اسناد ضد دینی همچون 2030 است، بیان داشت: کسانی که به دنبال اجرای این سند در کشورمان بودند به طور حتم مخالف ارزش های دینی و انقلاب این نظام و انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه ریزان آموزشی کشورمان باید قرآن و سیره اهل بیت(ع) را مرجع امور آموزشی و پرورشی کشور قرار دهند، خاطرنشان کرد: مسؤولان دستگاه تعلیم تربیت به جای دامن زدن به این مسائل بیهوده سند تحول که از منابع قوی دینی نیز برخوردار است را اجرایی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دغدغه مقام معظم رهبری آینده فرزندان این مرزو بوم است، تصریح کرد: مسؤولان آموزش و پرورش باید پاسخگوی این مطالبات مهم مقام معظم رهبری باشند و نباید به راحتی از این گونه مسائل مهم عبور کرد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که باید کسانی که در خصوص سند 2030 عمداً یا سهواً دچار خطا شدند به شدت برخورد شود، خاطرنشان کرد: نباید در یک جامعه اسلامی شاهد اجرای چنین اسناد ننگینی در دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و حوزویان از همان ابتدا با این سند ننگین مخالفت شدید داشتند، تصریح کرد: هیچ یک از بندهای این سند با اصول و ارزش های دینی، اعتقادی و انقلابی کشورمان سازگاری ندارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، سند 2030 را اقدام عملی و روشن جریان نفوذ برای تضعیف ارزش های دینی و انقلابی در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر جلوی این حرکت خیانت آلود در دستگاه تعلیم و تربیت گرفته و با عوامل آن به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه همواره در کنار دستگاه تعلیم و تربیت بوده و تلاش می کند تعامل و ارتباطات علمی، آموزشی و تبلیغی خود را با این نهاد مهم آموزشی بیشتر تقویت کند، تصریح کرد: مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت باید بیشتر از توان و ظرفیت حوزه علمیه در جهت رشد و تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان بهره گیرند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نباید به گونه ای عمل کنیم که نام ما در تاریخ جز کسانی باشد که به دنبال اجرای سیاست های غربی و مادی در کشور بودند، بیان داشت: به طور حتم اجرای سند 2030 یک قرارداد ننگینی است که آیندگان قضاوت سختی را در مورد مجریان این سند خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که کسانی که به دنبال اجرای این سند غربی در دستگاه تعلیم و تربیت بودند باید از خواب غفلت بیدار شوند، افزود: نباید در یک نهاد مهم آموزشی کشور شاهد چنین خطاهایی باشیم و باید از این پس نظارت دقیق تری برای اجرای طرح و برنامه های آموزشی در آموزش و پرورش صورت گیرد./950//310//خ

ارسال نظرات