۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۶۱۹۷۸
امام جمعه موقت تهران:

یاری دین و ولی خدا شرط نزدیکی به پروردگار است

یاری دین و ولی خدا شرط نزدیکی به پروردگار است
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: یاری پرچم دار دین خدا در هر زمان، ستیز با دشمنان دین خدا و یاری انسان های دیگر از نزدیکترین راه های یاری خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امروز در جمع نوجوانان عزادار هیات انصار المهدی(عج) حرم مطهر رضوی گفت: کلمه نصرت و یاری از کلمه های زیبای قرآنی است، خداوند در قرآن از مومنین دعوت می کند که یاری گر او باشند.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ»، اظهار کرد: کسی که خالق ما است، قادر مطلق است حال این خدا به بندگان نیازمند خود می گوید من را یاری کنید چون به این بندگان شخصیت داده و آن را بزرگ کرده و احترام می گذارد، خدا به جای این که بگوید شما خود را یاری کنید، می گوید:«من را یاری کنید تا شما را رشد دهم.».

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: خداوند با ادبیات محترمانه و با احترام با مومنین صحبت می کند و در جایی دیگر از قرآن می فرماید:«کسی از شما است که به من قرض دهد.» همچنین وقتی امام حسین(ع) خطاب به مردم می فرماید:«هل من ناصر ینصرنی» ناظر بر همین نوع ادبیات سخن گفتن است، ادبیات با احترام و سازنده دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خدا از طریق یاری دین و نماینده خود باب یاری را برای ما باز کرده است، بهترین دعا این است که از خدا بخواهیم ما را از یاران خود قرار بدهد، یاران خدا یعنی یاران دین خدا و دین خدا مجموعه ای از ارزش های الهی، اخلاق زیبا، اعمال صالح و عبادت و بندگی است.

وی یاری نماینده خدا را از جمله راه های یاری خداوند بیان و ابراز داشت: خدا از اول خلقت تا آخر بین مردم نماینده داشته است، یکی از بهترین راه های یاری خداوند این است که ولی خدا را یاری کنیم، یعنی کسی که پرچم دین خدا به دست او است و از سوی خدا برای سعادت مردم آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به شرایط یاوران خدا اشاره و بیان داشت: تقویت معرفت دینی، تقویت ایمان، قرار دادن در مغناطیس شخصیت ولی خدا یعنی توسل به ولی خدا، تمرین در ترویج دین خدا و ولی خدا، تمرین سختی ها و شجاعت از دوره نوجوانی و جوانی از شرایط یاوران خدا است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: متدینین دو گروه هستند یک گروه می خواهند از دین استفاده کنند اما حاضر به هزینه برای دین خدا نیستند، گروه دیگر ضمن استفاده از منافع دین برای دین خدا هزینه می کنند تا جایی که از آبرو و جان و فرزند خود نیز سرمایه گذاری می کنند.

وی اظهار کرد: یاری پرچم دار دین خدا در هر زمان، ستیز با دشمنان دین خدا و بندگان و یاری انسان های دیگر به ویژه انسان های مومن و ضعیف از نزدیکترین راه های یاری دین خدا است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات