۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۵۶۱۸
آیت الله سعیدی:

مسؤولان بر خلاف مبانی و آرمان های انقلاب حرکت نکنند

مسؤولان بر خلاف مبانی و آرمان های انقلاب حرکت نکنند
امام جمعه قم با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی مقدمه بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان است، گفت: انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از مبانی مهدویت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) صبح امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه و حاصل اندیشه مهدویت است، گفت: خداوند متعال با اندیشه مهدویت قدرت مؤمنان و شیعیان را به رخ جهانیان کشیده است.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت در طول تاریخ همواره با هراس آمیخته بوده و برخی در صدد ایجاد انحراف در آن بوده اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مهدویت اصیل و ناب را پس از گذشت سالیان طولانی به متن زندگی مردم بازگرداند و همه تحریف هایی که در آن صورت گرفته بود را با ارائه تفسیر جدید و مطابق آموزه های حقیقی مهدویت از بین برد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی مقدمه بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در حقیقت نوعی الگوی ناب از مهدویت برای جامعه ارائه داد و گفتمان مهدویت را در ساختار سیاسی و اجتماعی نهادینه کرد.

امام جمعه قم با اشاره به تحریف هایی که دشمنان در زمینه مهدویت ایجاد شد، گفت: دشمنان همواره سعی کرده اند با تحریف روایاتی که در زمینه مهدویت وجود دارد در مسیر شیعیان انحراف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی تفسیر جدیدی از مبانی مهدویت بود، اظهار داشت: امام راحل با نهضت خود موجی جدید در زمینه مهدویت ایجاد کرد، زیرا ایشان با سخنان خود معانی حقیقی مهدویت را تبیین کردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تفسیری جدیدی از آیات و روایات به ویژه آیات و روایاتی که بر حکومت اسلامی دلالت می کنند ارائه داد، مطرح کرد: امروز باید دانست که اگر می خواهیم خون های شهدا و اهداف انقلاب اسلامی پابرجا باقی بماند، باید مراقب باشیم با رفتارهای خود آرمان ها را نادیده نگیریم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: امروز همه ما مسؤولان در معرض دید عموم قرار داریم و باید در برخی رفتارهای خود نوعی بازخوانی شکل دهیم؛ ما می خواهیم زمینه ساز نهضت جهانی امام زمان(عج) باشیم، بر این اساس باید در همه ابعاد با شاخصه های حکومت جهانی مهدوی منطبق شویم.

وی با اشاره به پشتوانه های معنوی انقلاب اسلامی تأکید کرد: همواره بزرگان فرموده اند که دست های غیب پشتوانه این انقلاب بوده و توانسته آن را در مواجهه با سیل تهاجمات دشمن نجات دهد؛ امروز باید دانست همانطور که عاق والدین داریم، عاق ولی عصر(عج) نیز وجود دارد و اگر از آرمان های انقلاب و خون شهدا دفاع نکنیم مشمول آن خواهیم شد، بر این اساس در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید سعی داشته باشیم تا مبانی انقلاب را تقویت کنیم.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات علامت امام زمان(عج) آن است که بر کارگزاران حکومت خود بسیار سختگیر هستند و هرگز اجازه نخواهند داد تا کارگزاران حکومتشان بر خلاف مبانی و آموزه های اسلامی حرکت کنند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
حسین ثالث موید
ارسال نظرات