۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۳۰۰۱
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش توانمندی‌ اقتصادی مناطق محروم باید راهبرد اصلی کشور باشد

افزایش توانمندی‌ اقتصادی مناطق محروم باید راهبرد اصلی کشور باشد
ریس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش توانمندی‌ اقتصادی مناطق محروم را به عنوان یک راهبرد اصلی نظام در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: اقدامات مثبت صورت گرفته طی سال‌های اخیر نشان از اهتمام جدی دولت‌ها برای حل مشکلات مناطق محروم است که با رهنمودهای امام و رهبری همخوانی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: اقدامات صورت گرفته نیازمند نگاه جدیدی است که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های مناطق محروم کشور و با مدیریت علمی و تخصصی تبدیل به شرایط مطوبی در این مناطق شود.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید حتما مبتنی بر بودجه‌ها نیست و اعداد و رقم‌های بودجه بخشی از توانمندی‌هایی است که دولت می‌تواند در این حوزه هزینه کند.

پورابراهیمی بیان داشت: در حوزه‌های دیگر مانند آموزش، مهارت‌افزایی، استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی که نمونه آن در قلعه‌گنج انجام شد و توانسته این منطقه را از محرومیت خارج کند، نمونه‌هایی از اقداماتی است که می‌تواند در شرایط کنونی انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم این کمیسیون در نشست مشترک با مجموعه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزایش توانمندی‌ اقتصادی مناطق محروم را به عنوان یک راهبرد اصلی نظام در دستور کار خود قرار دهد و این کار را پیگیری کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات