۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۹۷۴
استاد حوزه علمیه:

ظرافت‌های قرآنی درباره حجاب برای بانوان تبیین شود

ظرافت‌های قرآنی درباره حجاب برای بانوان تبیین شود
حجت الاسلام هدایت گفت: بسیاری از بانوان با ظرافت‌‌های قرآنی درباره حجاب آشنایی کامل و کافی ندارند و این مسأله باید به خوبی برای آنها تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی هدایت کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه "و من آیاته خلق لکم انفسکم ازواجا..."، گفت: یکی از بزرگترین آیات الهی این است که خداوند از جانِ خودِ انسان، همسر و زوج او را آفریده است.

وی افزود: عقیده بسیاری از جوامع بشری این گونه است که زن را خادم مرد می‌دانند و یا به جنس او نگاه ابزاری دارند اما از منظر اسلام مشیت خدا به گونه‌ای قرار گرفته که زن و مرد را زوج خلق کند و آنها را مایه سکینه و آرامش یکدیگر قرار دهد.

کارشناس دینی بیان داشت: هدف از خلقت زن ایجاد آرامش و سکونت در خانواده و جامعه است؛ سکونت ضد تلاطم و جوشش است، خداوند متعال درباره یک حقیقت دیگر نیز کلمه آرامش و سکونت را بیان کرده است که آن حقیقت شب است؛ خصوصیت شب حالت ستر و پوشیدگی آن است.

وی در ادامه افزود: خداوند باطن قرآن است؛ امام علی(ع) می‌فرماید خدا را می‌توان در کلمات قرآن پیدا کرد؛ ظرف نزول قرآن و باطن اهل بیت(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام هدایت ابراز داشت: خداوند متعال همانطور که شب را با پوشانندگی آن توصیف کرده است بانوان را نیز با ویژگی پوشش قرار داده و یک حجاب عمومی در آیه ۳۱ سوره نور برای آنها معرفی کرده است تا زینت‌ها و آرایش خود را با آن بپوشانند.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم یک حجاب اختصاصی نیز برای زنان شریف، عزتمند و مقرّب جامعه قرار داده است، بسیاری از بانوان نه به خاطر اینکه نخواهند حجاب داشته باشند بلکه با ظرافت‌‌های قرآنی درباره این دستور الهی آشنایی کامل و کافی ندارند بنابراین این مسئله باید به خوبی برای آنها تبیین شود.

حجت الاسلام هدایت اظهار داشت: بسیاری از بانوانی که آگاهی کافی در حوزه حجاب ندارند وقتی برای آنها تشریح می‌کنیم که حجاب دستور موکد الهی است و سرپیچی از آن سبب دور شدن انسان از رحمت الهی می‌شود، به حجاب مشتاق و علاقمند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که خود را در مقام تبعیت از پیامبر(ص) می‌دانند مسلماً ویژگی حجاب آنها نیز باید متفاوت و خاص باشد./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات